Modin.M
Medlem
Hej,
Ska åka och prova en ER-6N -09 om någon timme. Blir troligtvis ett köp.
Har suttit och funderat över att installera annat avgassystem för lite fylligare ljud. Är det nödvändigt att skaffa en power commander efteråt? Jag förstår att man får ut mer kraft då, men undrar om cykeln går sämre med ett arrow slipon än den gör original om man inte mappar om..?
Vidare undrar jag om det länkade avgassystemet (slipon) är bra och om priset är rätt på den sidan. Är det någon skillnad mellan dark line aluminum och carbon fibre modellerna? Förutom lite vikt som ändå är sörsumbar om man räknar in min + cykelns vikt. Går cykeln igenom besiktning med arrowsystemet på?
Dessutom undrar jag om det är svårt att installera.
http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/27632
Tack
Några har märkt att hojen har gått lite ojämt på låga varv men det har varit på -06-08 så jag vet inte om det blir samma sak på din. Jag mappade min och jag kan säga att det blev en dubbelt så rolig hoj, den orkar mycket längre ner i registret utan att man måste växla ner.
Om du vill hitta bra priser på slipon så tycker jag att du ska gå ut på E-bay och kolla, fick hem min Hurric pipa för under 3000:-
Tog knapp timme för mig att få på pipan, och det tar inte mer för en oerfaren "meckare"