Erepublik, nytt webbaserat spel

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1000R 03
Erepublik är ett webbaserat spel som man spelar online och hjälper varandra. Man bygger företag, väljer president och allt möjligt. Det är många roliga funktioner t.ex. kan man se arbetslösheten i landet, skaffa jobb på något av företagen andra användare skapat, gå med i olika partier, bli soldat, kriga för dit land och ändra världskartan mm.

Obs detta är endast en beta än sålänge så förvänta er inte för mycket. Just nu har sverige en befolkning på ca 250 pers (över 3000 totalt) och det behövs många mer medlemmar.

gå till www.erepublik.com och registrera er. Kan dock ta ett tag innan man får en invite. Annars kan man få det av andra som redan blivit inbjudna. tyvärr får man bara 2invites/person så har inga kvar att ge er.
 
Last edited:

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1000R 03
Har två invites nu ifall att det är någon som är intresserad. (Kan ta ett tag att få en om man ber om en från hemsidan.)
Skicka er mejl här eller pm, så skickar jag en. Sen är det bara att skapa ett konto o köra.
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Finns det någon som har en invite till övers så tar jag tacksamt emot den. :)
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Kan man få lite nybörjartips på hur man snabbast kommer igång med nåt vitalt som eget bolag eller liknande?

PS: Nu är mina invites slut
 
Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
låter kul!

Tar gärna emot en invite om någon har en över!:)
 

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1000R 03
Hehe tog typ en vecka innan första ville ha en invite.
Heter jimbo_p på erepublik också.
Och ni som är nya, så kan jag säga att ni missat en del^^
Pakistanerna har försökt att mobilisera sig och har som mål att ta över världen för att förstöra spelet. Dock så är inte krigsmodulen färdig förräns i mars, så deras planer har svalnat lite iaf :p

I Sverige har inflationsbubblan precis spruckit. Från att ha haft löner på runt 20kr, så ligger dom nu på 5kr. Detta främst för att vapen-marknaden blivit mättad, då man somsagt inte har användning för dom än. Men lönerna låg för högt, så företagarna förlorade pengar hela tiden.

Jag har somsagt gett mina två sista invites, till två här, så dom bör ju ha invites. Så tycker alla ni som fått invites kan skicka till folk här på formet ;)
(tror man får 5st?)
 
Last edited:

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1000R 03
Kan man få lite nybörjartips på hur man snabbast kommer igång med nåt vitalt som eget bolag eller liknande?

PS: Jag kan bjuda in två pers, ge mig e-mail bara.

Först o främst så kan du skriva ett cv och skicka ut det på marknaden, så att du kan bli anställd. Dock får du räkna med en ingångslön på ca 3kr, vilket höjs allt eftersom du blir bättre på ditt jobb.
Kanske gå med i militären också? Då kan du träna varje dag för att bli starkare.

Sen kommer det ta ett tag innan du kan starta ett företag. Det kostar 40G att starta ett, men sen måste du tänka på att du kanske behöver några hundra kronor för att betala ut löner och ha som reserv om det skulle gå dåligt.
Och sen till det svåraste momentet. Att slå sig in på marknaden, bland redan ganska stora etablerade företag kan vara rätt svårt. Ett tips kan ju vara att locka med lite högre löner, men somsagt då krävs det pengar, men du kommer att gå minus med högre löner.

Sedan är det gratis att starta en egen tidning. Du tjänar inte direkt pengar på den, men om du lyckas få många läsare, så kan man tjäna lite på att ha reklam i sina artiklar.

Och för att inte missa vad som händer i världen, så är ett tips att läsa andras tidningar mm.

Sen kan du gå med i ett parti (eller starta ett för 40G). Och om man vill kan man lägga ner en hel del tid bara här. Att sätta sig in i politiken, göra sin röst hörd mm.
Kan ju passa på att göra lite reklam för Högerpartiet :tummenupp
Och högerpartiet behöver inte vara samma sak som höger i "verkligheten"
De tycker inte att man ska höja trafikförsäkringen iaf, Det har jag pratat om med partiledaren:D

Rätt lång text men men, finns mycket mer att skriva om.
skoj är det iaf

Edit: Och värt att nämna är ju att spelet är gjort så att man inte ska behöva lägga ner så mycket tid varje dag om man inte vill. Det kan räcka med att logga in och trycka på jobba- och tränings-knapparna och sen är man färdig.
Samtidigt kan man om man, vill lägga ner mycket mer tid.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top