ERF strategi

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
304 varv kom vinnaren i ERF:et på Knudan, vi kom 280 varv, altså 24 varv som vi måste hitta, om vi sänker oss 2 sekunder per varv så hittar vi 560 sekunder, om vi sen orkar köra entimmespass istället för 30 minuterspass så hittar kapar vi sex byten a 60 sekunder, det ger oss ytterligare 360 sekunder, vi tankade för ofta oxå, vi kan skippa 4 tankningar a 60 sekunder och få 240 sekunder till, kan vi sedan undvika stop & go (Boxer aka herr gulflagg) så får vi ytterligare 120 sekunder, vi kan altså få loss bantid till 19 varv till, totalt ger det oss 299 varv och det innebär pallplats.

Detta är dock en ren fantasi eftersom vi troligen inte orka att köra entimmespass och dessutom kan allt hända, vi får sikta på topp tio istället.

:tungan
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Sänka er 2 sekunder per varv är nog den största utmaningen. Jag tror du har nått din gräns ;)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Don Quixote skrev:
Sänka er 2 sekunder per varv är nog den största utmaningen. Jag tror du har nått din gräns ;)
Nej det tror inte jag, frågan är ju mer om man orkar att köra två entimmespass samt snitta under 1.10 utan att göra en MrBlind[tm]
 

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Nada
GSXR1100R skrev:
304 varv kom vinnaren i ERF:et på Knudan, vi kom 280 varv, altså 24 varv som vi måste hitta, om vi sänker oss 2 sekunder per varv så hittar vi 560 sekunder, om vi sen orkar köra entimmespass istället för 30 minuterspass så hittar kapar vi sex byten a 60 sekunder, det ger oss ytterligare 360 sekunder, vi tankade för ofta oxå, vi kan skippa 4 tankningar a 60 sekunder och få 240 sekunder till, kan vi sedan undvika stop & go (Boxer aka herr gulflagg) så får vi ytterligare 120 sekunder, vi kan altså få loss bantid till 19 varv till, totalt ger det oss 299 varv och det innebär pallplats.

Detta är dock en ren fantasi eftersom vi troligen inte orka att köra entimmespass och dessutom kan allt hända, vi får sikta på topp tio istället.

:tungan

Du får kanske räkna in ett däckbyte om du inte ska toura runt för att kyla däcken. Men om freppa är lika bra på att byta däck som han e på att laga burgare så lär vi inte tappa många sekunder på det :tummenupp
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
GUL skrev:
Du får kanske räkna in ett däckbyte om du inte ska toura runt för att kyla däcken. Men om freppa är lika bra på att byta däck som han e på att laga burgare så lär vi inte tappa många sekunder på det :tummenupp

Skulle inte Freppa köra själv nästa år?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Blondie skrev:
Hörde att ishiasnerven spökade på dig (obs gammelsjuka) :pannkyss
Hmmm det verkar som Bonndie från team Lantmännen ska köra RR nästa år, det ska bli ett nöje att trycka av dig på rakan :pannkyss
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Apstrutsen kan ju inte ersätta mig. Han kommer ju prylas i någon jäkla pyjamassport och därigenom ligga som ett kolli resten av livet och behöva sondmatas. Hmmmm.... vänta nu..... han passar nog ganska bra in i teamet då. Micke ser ju ut att behöva sjukvård konstant efter att ha kört i 12 minuter på hojen.

Jaja, han får väl ta min plats då.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
valmers skrev:
Här vill vi gärna påpeka att det krävs närvaro vid banan för att vara med i ett ERF-team.

Hur menar du nu? Kan jag inte tävla över nätet menar du? Jag har ju bredband? :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top