Erfaren hobbymekk sökes!

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
De flesta mekkar jag pratat med har givetvis FULLT upp nu såhär på våren.
Så nu söker jag efter ljus och lykta efter en vänlig själ som vill tjäna några kr extra på att hjälpa mig med hojjen. Främst vänder jag mig nog till de som vill hjälpa en vilsen hjärna i en djungel av skruvar och slangar och ser de kronor jag kan avvara som en bonus.

Läser ni följande tråd så kan ni se vad mitt problem är, som jag förstår det så är det lite rensning av förgasare samt lite runt omkring dessa som ska göras i första hand, jag vågar själv inte försöka mig på att bråka med förgasarna eftersom det ser ut att vara sjuhelvetes massa delar.

http://www.suzukiownersclub.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=58780&PN=1&TPN=1

Jag har en Mekkhandbok på engelska till hjälp. Orginal Suzuki.

Hör av er!

MVH kahn

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Jag har en kompis här i Umeå som är proffsmekk. Du kanske vill anlita honom om hobbymekkandet inte hjälper. Han tar på sig uppdrag på fritiden sedan han slutade jobba på mc-verkstad. Du får betala men han är inte dyr.

Hör av dig om det är intressant.

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Headhunter, ja det är helt klart intressant! MKT!

Skickar dig ett PM så kan du ringa mig, det är ju så att jag måste börja övningsköra om jag ska få det förbaskade kortet någon gång. Hoppas suzuki har öppet idag... måste ju köpa lite nytt till gasarn.

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Fick hjälp av en kollega idag och vi tog isär lite på hojjen och hittade följande:http://www.suzukiownersclub.co.uk/forum/uploads/kahn/CD6_DSC00410.JPG

Den ena nålen följer inte med plastbiten som är återfjädrande utan sitter bara där, i den andra gasaren så följer nålen med. Detta kan möjligtvis vara problemet.

Ja det måste du absolut fixa. Jag jobbar till 15:30 idag och ska sen försöka få min hoj gatklar. Om du behöver nån så hjälp så är det bara att ringa. Om du inte har sparat mitt nummer så är det ju bara att ringa växeln. Tror inte Mc-bolaget har öppet idag.
/Patrik 39

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Vill tacka Jonas "Headhunter" Bergdal som förmedlade kontakten mellan mig och han som (troligen) räddade min sommar... Fredrik Grahn! Tack så hemskt mycket för hjälpen, sådana som du som åtar sig att hjälpa de som kört fast... ni är guld värda!

Schema
Fredag: köra hojj, supa till på kvällen för handledaren är borta på lördag!
Lördag: BAKIS
Söndag: HOOJJJ
Resten av dagarna till den 22:a maj: HOOJJJJJ!!!

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Har du fått den att gå bra nu eller?
Jag snackade med John på Mc-bolaget idag om att din hoj inte hade blivit bättre efter du bytte nålen i förgasaren.

Det är bara att köra hårt med övningskörningen så du får lappen lagom till våra tisdagskörningar börjar!:tummenupp
Nu har jag fått liv i min hoj och kommer köra ganska mycket i helgen. Jag kan ju ringa och haka på er och kolla hur du sköter dig hehe!:D

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
haha, ja de får du fan göra :) Nu går den som ett skott, värsta sporthojjen nu ju :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy