Lyfter denna gamla tråd pga av min dåliga erfarenheter.
Jag kom i kontakt med Motardinn via prisjakt då jag ämnade köpa ett nytt Dainese raceställ.
Ställen var några tusen billigare än i Sverige och tänkte göra en bra affär. Beställde ett
Dainese Laguna Seca D1 1pc Perforated Suit märk väl Perforated efter några dagar kom det hem ett ställ med alla tillbehör som skall ingå
Dock var det nått som inte riktigt stämde förvaringspåsen kändes lite billig, stretchen var inte riktigt samma känsla som mitt gamla ställ och det kändes inte riktigt lika välgjort som mitt gamla ställ från 2007. Men... tänkte jag kanske inte riktigt är samma prisnivå som mitt gamla dainese ställ, dock var det en detalj som jag hakade upp mig på. Motardinn skrev :
Perforated Suit vilket jag översatte till Perforerat dvs håligt skinn (små luft hål) det ställ jag fått hem hade inte några sådan hål, så jag beslöt att undersöka saken närmare och började leta runt på internet om det fanns en operforerad modell av Laguna Seca. Hittade dock inte att det fanns någon modell som var utan perforering av den senaste modellen av Dainese Laguna Seca. Jag kontaktade och Dainese och de verifierade att de aldrig tillverkat någon operforerad modell av Dainese Laguna Seca D1. Resultatet är att jag med största sannolikhet fått ett fake Dainese ställ. Jag försökte medela att det var en felaktigt produkt men det gick inte då man var tvungen att bifoga en bild och det fungerade inte..så mitt ända val var att välja att jag inte tyckte om produkten.
Motard inn ( del av Tradeinn) har 30dagar öppet köp och själva returen fungerade helt klanderfritt jag fick tillbaka vad jag betalat för stället,fick dock betala en frakt från Sverige till Spanien.
Blev naturligtvis djävligt förbannad att bli lurad på detta sätt och vill varna andra. Vanligtvis kan man ju se på priset att något är fulgjort men inte i detta fall. Det är också en rätt farlig grej att göra då det handlar om ett säkerhetsdetalj.