Erfarenheter av Suzuki RG?

Styler

Har rört om i grytan....
Gick med
13 May 2003
Hoj
Trimmad DT, Suzuki RG -92 snart
Hejsan allesammans!
Jag funderar på att köpa en Suzuki RG minst 92 årsmodell, dom är snyggare =)) Någon som har erfarenheter av den? Något som är extra bra eller dåligt? Hur snabbt gör den helt orginal respektive urpluggad? Något annat ni vet om den?

Vore värdefullt för mig att veta det mesta.

Tackar på förhand!

Styler

Har rört om i grytan....
Gick med
13 May 2003
Hoj
SkorvKalle skrev:
avgasportarna kan gå i sönder o det kostar ca 6000 o laga..

annars e de en jävligt fin hoj.. de sägs att dom ska gå i 170 ostrypt...

Ehm... Det innebär ju att cylindern går sönder... Är väl ingen mening att laga det, eller? Sedan, är det ett vanligt fel eller? Låter ju lite halvknasigt att avgasportarna går sönder. =/.

SkorvKalle har du haft några problem med avgasporten på din eller nått annat fel när du haft den? Btw.. va köpte du din för?

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Styler skrev:
Ehm... Det innebär ju att cylindern går sönder... Är väl ingen mening att laga det, eller? Sedan, är det ett vanligt fel eller? Låter ju lite halvknasigt att avgasportarna går sönder. =/.

SkorvKalle har du haft några problem med avgasporten på din eller nått annat fel när du haft den? Btw.. va köpte du din för?

Typ alla RG har pajat dom :brynad

Styler

Har rört om i grytan....
Gick med
13 May 2003
Hoj
Går avgasportarna sönder ofta eller hur länge håller dom? Borde ju hålla så pass länge som 6 år, minst iaf. I annat fall har dom konstuerat en dålig avgasport för den i övrigt fina motorcyckeln.

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
funderar oxå på att sälja min dt och köpa en rg låta nisse vara ensam om sin dt här :]....

men om det är så att avgasportarna rasar?!?!?! hur vanligt är det? är det nånting som man lixom räknar med... ?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
portarna på min ska vara fixade av första ägaren för att dom slutade funka.....har dom varit bytt innan så är det inga problem, men dom som sitter orginal på -92an har nån pinal som brukar slitas ut....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Körde en kompis RG -92a ostrypt en del, men några 170 gjorde den knappast. Det som avskräckte mig lite från den hojen var när en bil svängde ut rakt framför mig på en 110-raksträcka och jag fick erfara ett "bromsvobbel" som hette duga.

/Martin

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Kul att skriva i den här mappen förresten, känner sig som 16 igen :). Även om jag kört både cb400, zx750 och gsxr1100 sedan dess, så är frågan om något har kunnat mäta sig med körglädjen när man drog ifrån sina kompisars trimmade mopeder med 125:an.

/Martin

lande

kick4pleasure
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
R1 -07
mina portar rasade.. kostade nästan 9 000:- på suzuki för dom.. fast d fixade sej som tur va heh..men nu e dom i toppskick! hehe dom nya asså..min cylinder klarade sej.. asså d berors ju lite på när portarna "åker in"..men d va säkrast att byta kolven oxå tänkte ja... aaa ja RG e en fin fin hojj..går skitbra för övrigt.. nu när portarna e fixade...
min e till salu :D

Styler

Har rört om i grytan....
Gick med
13 May 2003
Hoj
lande skrev:
mina portar rasade.. kostade nästan 9 000:- på suzuki för dom.. fast d fixade sej som tur va heh..men nu e dom i toppskick! hehe dom nya asså..min cylinder klarade sej.. asså d berors ju lite på när portarna "åker in"..men d va säkrast att byta kolven oxå tänkte ja... aaa ja RG e en fin fin hojj..går skitbra för övrigt.. nu när portarna e fixade...
min e till salu :D

Hur mycket säljer du den för och vart bor du? Har du bilder?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
det va' nog ja det :rolleyes: .....hade köpt den lätt om jag inte hade hittat den jag har nu.....men ni som inte har så långt, KÖP!!!
en kanonhoj verkar det va'
föressten lande, hur mycket gick din bänkning på? hur gör dom när dom ställer in den? vad vann du i effekt på det? och gärna lite mer info, är nämligen väldigt inne på att bänka den och krama ur nån hästkraft till och ett jämnare register :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning