Erfarenheter av Volvo v70 awd

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hej
Ni som har erfarenheter av Volvo v70 awd årsmodell 99 får gärna dela med er. Grannen skall nämligen sälja sin och undrade om vi ville köpa den. Den har gått 15000 mil (3 ägare) och han vill ha 115000 för den. Såg på blocket att de verkar stå i den prisklassen....
Dela gärna med er av styrkor och svagheter med denna bil

//Sussi

uzibabe skrev:
2198753 Hej
Ni som har erfarenheter av Volvo v70 awd årsmodell 99 får gärna dela med er. Grannen skall nämligen sälja sin och undrade om vi ville köpa den. Den har gått 15000 mil (3 ägare) och han vill ha 115000 för den. Såg på blocket att de verkar stå i den prisklassen....
Dela gärna med er av styrkor och svagheter med denna bil

//Sussi

Drar mer soppa än en som inte är awd samt att den gör slut på mer däck.

Det enda jag kan säga som är riktigt dåligt är just AWD:en, Volvos fyrhjulsdrift är enligt mig ett skämt.
Iövrigt så är dom väl törstiga som bara en volvo kan vara (ingen effekt och hög förbrukning).
Om jag var "tvungen" att skaffa mig en v70 igen så hade jag satsat på en utan fyrhjulsdriften då den mer stjälper än hjälper, allra helst en tdi om man har tillgång tll diesel då dom går som ett skott chippade.

Mina fem öre.

Volvos sk. 4-hjulsdrift före -03 ska man hålla sig lågt ifrån! Såvida vi inte talar o Volvo Valpen!! :)
*Har en tendens att paja vinkelväxeln, å då ryker det minst 10 loppor för att fixa skiten!
*Kommer inte ihåg hur mycket rulldiametern fick misstämma men säg att du får punka på ett däck så betyder det i princip att du måste köpa 4 nya!
*AWD:n har visko-koppling å när rulldiametern inte stämmer så är 4.hjulsdriften konstant ikopplad! Vilket resulterar i att du bränner sönder hela skiten till koppling!

Ett jävla elände alltså!!! Finns ju även dom som kört hur långt som helst utan några bekymmer men majoriteten har haft STORA problem med detta!!

Det var min lilla åsikt!

Går även att kika lite på www.turboperformanceclub.com

Natti natti!!!

KÖP FÖR I HELVETE INTE SKITEN :4skrika
Jag hade en -98 kostade mig 35000 på ett år.
Allt som kunde gå sönder i drivlinan gick sönder o lite till.

Tråkig fyrhjulsdrift, det var ett helvete att värma visko kopplingen varje gång man behövde 4wd.

Om du vill ha 4wd, köp en audi!

En kompis ägde en sådan. Han var långt ifrån nöjd om jag säger så.... Fördelningslådan strulade två ggr, hög soppaförbrukning och nåt tjall med en drivaxel som återkom. Skit i volvo och köp nåt annat som alla andra säger.

Cyberdog skrev:
2199124 Om du vill ha 4wd, köp en audi!

A6 1,8t Quattro

Bättre komfort (överlägset)
Bättre fyrhjulsdrift (bättre än haldex tom)
Snyggare
Överlägsen kvalitetskänsla
Lägre soppaförbrukning

Hög bränsleförbrukning. Rullar skittungt dyra saker när det går sönder för det gör det.
Dålig konstruktion överlag med 4wd. Nej köp en annan bil och priset är tokhögt, över 70 ska du inte betala inte en krona mer.
Köp nåt annat

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...