KalleNorton
Avliden medlem
Om man har en trimmad lätt mc och kraschar, får man då ersättning av försäkringsbolaget?
Pungis skrev:Om den bänkas och visar att den är över 11kW kan dem neka ersättning. För att den ska bänkas måste alltså det vara så illa att någon skadas, annars är det ju bara att släpa hem hojen.
Darre skrev:Om du tex drar in i en splitt ny Mercedes S AMG för 100,000,000kr och försäkrings bolaget bestämmer sig för att kolla om hojen var ostrypt så kan du dom på alla möjliga sätt få reda på det även fast hojen ser ut som ett stort runt järnklot.
Har själv tänkt mig den händelsen vad man skulle göra, inte säkert att det blir mitt fel, han kan ju köra in i mig så det kan endå på nåt sätt bli som jag som blir skyldig han en massa pengar.
Känns lite osäkert det...
Körde moppen trimmad till tusen i 1.5år och var nära på att köra in i 1 BMW, 2 Mercedes och 1 Porsche Canyenne. Man blir riktigt rädd efteråt när man tänker efter och nu om man ska byta ut moppen med 10hk mot en 125a på 35hk så olycksrisken mycket större iaf med mig som förare hur sakta jag än försöker att åka så går det inte att låta bli.
Sen så om man tänker köra ostrypt 125a då kan man väll lika gärna köpa en R1 eller Hayabusa blir väll lika olagligt där eller iaf i närheten.
Darre skrev:var nära på att köra in i 1 BMW, 2 Mercedes och 1 Porsche Canyenne.
Olle skrev:hmm, dags för körlektioner kanske?
KalleNorton skrev:Om man har en trimmad lätt mc och kraschar, får man då ersättning av försäkringsbolaget?
Edholm skrev:Eller ännu värre om man skulle lyckas köra ihjäl/ göra nån invalid.
Darre skrev:En kompis var nära att göra det...
Hans granne har bett han att sluta köra på gården med sin Honda MTX 125, men det vägrar han. 2 veckor efter går grannes lilla 6åriga dotter ut på gången och han kör på henne, inte riktigt kör på henne men han drar in sitt knä i stackars barn. Då vart det ett jävla liv, kompisen vart riktigt rädd, då han varken hade körkort eller försäkring.
Chris Ash skrev:Din kompis har tur som lever skulle jag vilja säga....
marcus_136 skrev:är det inte så att trafikförsäkringen gäller även fast den är ostrypt. det är väl bara på moppar som den inte gäller om fordonet är trimmat
KawaF3771 skrev:458782Men då har ju 125r oftast bättre bromsar och chassi än en moppe också,, cyklen är gjord för 34 hästar medan moppen e gjord för 1.5 hästar (om man inte räknar dom nya crossmopparna med 7 hästar ostrypt)
![]()
Troligtvis inte då du inte har körkort för tung mc så får du inte framföra din TM på väg om jag har fattat det rätt. Däremot om den går på 11 kw i enduroreggningen borde du få köra den.prulle skrev:2642114Palla krocka
För att undvika varning. Gäller trafikförsäkringen? Vad händer om jag påväg till tränning drar in i en bil med enduro reggad enduro? Förutsatt att jag har enduro licens.
prulle skrev:2642114Palla krocka
För att undvika varning. Gäller trafikförsäkringen? Vad händer om jag påväg till tränning drar in i en bil med enduro reggad enduro? Förutsatt att jag har enduro licens.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |