Ersättning eller renovera bakstötdämpare ZX9R?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Är det någon som sitter inne med kunskapen om en bakstötdämpare ifrån ZX9R 98-01 passar på en ZX9R -94-97?
Eller är det unmöglich?
Kan det eventuellt vara ekonomi i att renovera befintlig? Nån som vet?
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Är det verkligen ingen som vet något om detta?:( Eller har renoverat sin bakstötis?
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
kolla med närmsta crossklubb vart dom fixar sina dämpare många renoverar ju flera ggr om året .
du vet ju inte hur frisk dämpen du får tag i är heller om du köper begagnad,om du inte får tag i en frisk till bra pris
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
kolla med kenneths mc, dom bör ha koll på det.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
kolla med närmsta crossklubb vart dom fixar sina dämpare många renoverar ju flera ggr om året .
du vet ju inte hur frisk dämpen du får tag i är heller om du köper begagnad,om du inte får tag i en frisk till bra pris

Det är fullt riktigt som du säger. Man vet aldrig vilket skick den begagnade verkligen är i?
Jag har för mig att jag läste i nån tråd om stötdämparrenoveringar men jag kan banne mig inte finna det?

kolla med kenneths mc, dom bör ha koll på det.

Jag skulle nog kolla med grabbarna där också. Jag har varit på dom så mkt de senaste om delar och frågor om ditt & datt så snart slänger dom ut mig:D

Lite trögt att sälja hoj nu va? Såg att Johans har sänkt priserna duktigt på sina begagnade Z:eek:r.
 
Last edited:
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Västerås
Hoj
HD night rod special -09 ,En Chopper, Bandit 1200,KXF 450 -09, YZF R1
Ring 0224-86012 renovering 900+m delar till kommer mellan ca 120 till 400+m

Kumlin suspension var de ja gav nr till gör alla jobb innon mc fjädring 0224-86012
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Ring 0224-86012 renovering 900+m delar till kommer mellan ca 120 till 400+m

Så ungefär en 1100-1300:- så har jag en helt nyrenoverad stötis? Det känns som en bättre lösning än en begagnad då man i SE får betala 1200:-+frakt och i UK 600:-+frakt och ingen aning om skicket.

Jag ringer imorgon. Tack för tipset:tummenupp
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Lite trögt att sälja hoj nu va? Såg att Johans har sänkt priserna duktigt på sina begagnade Z:eek:r.

jo dom är rejält prissänkta, har fått sänka min lite också. skiljer 5 tusen mellan deras om min, och jag har ju massa godis på den värt 15 så jag hoppas någon värdesätter det!
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Det är fullt riktigt som du säger. Man vet aldrig vilket skick den begagnade verkligen är i?
Jag har för mig att jag läste i nån tråd om stötdämparrenoveringar men jag kan banne mig inte finna det?

har en länk till dämparservice :

http://www.soe.se/mek/bakdamp/bakdamp.html

satt i samma sitts nyss med xren men hade turen att få tag i en frisk begagnad för 500 :- plus frakt ,
fått prisförslag på allt mellan 8-900 till 2000 för en renovering men byter man delar och fyller olja själv så kan det inte kosta mycket att få gasen fylld
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
jo dom är rejält prissänkta, har fått sänka min lite också. skiljer 5 tusen mellan deras om min, och jag har ju massa godis på den värt 15 så jag hoppas någon värdesätter det!


Rätt kund bara så. Han som köpte min värdesatte allt det jag hade:tummenupp Men det var visserligen i april då marknaden är som hetast.

Det är fullt riktigt som du säger. Man vet aldrig vilket skick den begagnade verkligen är i?
Jag har för mig att jag läste i nån tråd om stötdämparrenoveringar men jag kan banne mig inte finna det?

har en länk till dämparservice :

http://www.soe.se/mek/bakdamp/bakdamp.html

satt i samma sitts nyss med xren men hade turen att få tag i en frisk begagnad för 500 :- plus frakt ,
fått prisförslag på allt mellan 8-900 till 2000 för en renovering men byter man delar och fyller olja själv så kan det inte kosta mycket att få gasen fylld

Det var en värdefull länk:tummenupp Tack!
Fast om man kan få renoveringen med ny fjäder osv för priset ENG Racing angav så kan det faktiskt vara värt det. Bättre att proffs gör det om priset är rimligt.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top