Ett bra sätt att förhindra stöld efterlyses!

maudac

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ER-5
Detta är ett problem som många försöker lösa... Larm och startspärr i all ära, men jag efterlyser andra förslag och idéer på hur man kan förhindra stöld av sitt kära tvåhjuliga fordon! Tänkte testa lite brainstorming på forumet, så alla förslag är välkomna, även urflippade :tungan !

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Häng på en lapp på hojen med texten "Säljes pga skuren motor/motor ras bla bla.... namn och tel"

Är väl ingen som försöker/vill sno ett skuret lik? :D

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
maudac skrev:
Detta är ett problem som många försöker lösa... Larm och startspärr i all ära, men jag efterlyser andra förslag och idéer på hur man kan förhindra stöld av sitt kära tvåhjuliga fordon! Tänkte testa lite brainstorming på forumet, så alla förslag är välkomna, även urflippade :tungan !
www.guardsystems.se ....... Dom har spårsändare..... Har för mig jag läste att dom återfinner 90 % av fordonen som försvinner

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Xj900 2001
TwinSucker skrev:
men skulle va kul :yoparty

En tidigare trådsom jag svarde i...

//TwinSucker

Ett tips. Om man tar en vanlig blixt från en kamera och dra sladdarna + o - från själva lampan och montera de snyggt i start knappen så komme detta leda till grillad tumme för den krimminella personen som drabbas. :banana :banana

OBS! Man vill inte glömma att den finns där och råka ut för smärtan själv, kan göra ENORMT ont. :död

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Själv har jag ett larmlås på ramen på hojen. Det låset låser bara fast sig själv. Utöver det har jag kätting m lås i annan ramdel. Vet inte om det spelar så stor roll men det blev just ett krångel mer för tjuven.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Annars så kan man ju altid hänga över ett kapell som det står
Harley Davidson på. Det är väl ingen jävel som vill ha en sån :3freak

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
En kapad strömkabel med tillhörande brytare som placeras på ett undanskymt ställe på hojen.
Tändningen går inte på om inte strömbrytaren är på.
Funkar naturligtvis även med larm på hojen....

Även om de förstör hojen, så får de inte start på den och kan därigenom inte köra iväg/köra sönder/köra ihjäl

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Catman skrev:
En kapad strömkabel med tillhörande brytare som placeras på ett undanskymt ställe på hojen.
Tändningen går inte på om inte strömbrytaren är på.
Funkar naturligtvis även med larm på hojen....

Även om de förstör hojen, så får de inte start på den och kan därigenom inte köra iväg/köra sönder/köra ihjäl
Oftast så plockar dom upp hojen i en skåpbil....

TomasT

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Yamaha TRX850, Kawa Zx9R(SÅLD)+Opel Ascona -86 e85(Ska göra en Getaway Sthlm. med den)
Jag slog ner ett 25mm bergankare i ett hål i en bergknalle utanför min port. Köpte den dyra rostfria sorten... Har en fet kätting som jag låser fast hojen med i bergankaret. Tar ett bra tag innan nån kommer igenom det!
Jag tycker det verkar rätt säkert iaf...tjyyvarna kan åtmindstone inte bara komma ned en flakbil med lyftarm och hiva ombord hojen....!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Rent-a-sniper

sniper_rifle_50cal.jpg

Anki72

Låt inte hjärnan rinna ner i händerna...
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Hojlös för tillfället :(
Parkera hojen inne i bostaden. Känt gammalt trick. :hihi

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Blanco skrev:
Oftast så plockar dom upp hojen i en skåpbil....

ja vet...men som jag skrev:

Catman skrev:

Om de tar hela hojen utan ett spår, så är det oftast ett beställningsjobb
och då är hojen helt borta.
Dessa kommer man förmodligen aldrig att slippa, tyvärr.

MEN man slipper dessa nöjeskörande pundarna/snorvalparna som i slutänden kostar oss och samhället en massa extra pengar.
Kan vi få bukt med dessa, så är ju halva slaget vunnet eller hur???
Slippa nötter som dessa smågangsters i Landskrona vore ju guld värt :banana

kenniestarfight

Lite bättre
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
r6
Angående kätting rostfri modell större: Jag hade två sådana. En i hjulet fram o sen runt en betongpelare, o en runt bakhjulet o sen en betongpelare. Plus skivbromslås styrlås o garageport men de stoppade dom inte.
Tar inte många sekunder att kapa upp en kätting med en kap. Batteridriven 18 volts för ett par hundra. Sen lyfter dom in den i en skåpbil eller liknande o sen kan dom sitta i lugn o ro o kapa upp skivbromslåsen eller byta skivan i deras eget garage.

Nu får jag ha hojjen på jobbet o de e 2,5 mil dit. Lite tråkigt att behöva köra dit för att sedan köra o sen åka tillbaka o lämna den innan man ska hem.

Men va gör man inte för att få köra tvåhjuling..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ganska enkelt egentligen.. Larm i garaget

Hur många tjuvar fullföljer stöldförsöket om det tjuter utav helvete så hela grannskapet vaknar?

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
Blanco skrev:
Annars så kan man ju altid hänga över ett kapell som det står
Harley Davidson på. Det är väl ingen jävel som vill ha en sån :3freak

Kul, men undra varför typ alla försäkringsbolag kräver att just HD och i vissa fall Buellhojar MÅSTE förvaras i låst garage nattetid och inga sporthojar....Måste innebära att det är ännu större sug efter dem.... Vet en som har tre HD i sitt garage och det är som ett j-a pansarfort nu mera... Ska man in i det så lär man nog ha en frontlastare eller nåt...

Ljunghusen skrev:

Hur många tjuvar fullföljer stöldförsöket om det tjuter utav helvete så hela grannskapet vaknar?

Om en gör det så är det fortfarande en för mycket.....

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
om man ser till att använda hojen istället för att sitta hemma putsa och polera så kanske ingen vill ha skiten! har funkat för mig!

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Ljunghusen skrev:

"Elförstärkt" gallergrind innanför de ordinarie garagedörrarna är planen här..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...