Ett brutalt, brutalt stort T A C K, allihop...

Voice

Let freedom ring with a shotgun blast..
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Jahaja....var fan ska jag börja?

För de som inte var med eller hört talas om lördagens variant på 30årsfirande så kan jag meddela att undertecknad blev bjuden på the ride of my life (sorry tjejer, men den här åkturen var värre :D ) när jag i stället för att - som jag trodde - åka till stadsparken och äta glass med mina syskonbarn, blev uppmött av 15 hojåkare utanför gymet efter ett härligt ryggpass tillsammans med the allmighty Kongo.
Det började med att mitt bands album spelades i högtalarna mitt i träningspasset och det var ju givetvis Kongos om beställt det lilla påskägget, till klockan 11.10. :yoparty

Sen blev jag bjuden på lunch efteråt och plötsligt börjar det rulla in hoj efter hoj utanför och när det kommit kanske 5-6 killar så drar Kongo upp en videokamera och börjar något som jag inser inte alls bara kommer att bli en lunch och sen tack och hej. Först trodde jag att de kommit för att säga grattis "bara" och ändå var ute och åkte, men det visar sig snart att det brakar in fler och fler och att en annan ska få följa med ut och åka. Hurrades gjorde det också, fan, man blir ju tårögd.
BLÅögd som jag är tror jag givetvis att jag ska åka med Kongo (som skjutsat mig dit) och bara skrattar när nån säger "Du ska åka med Kreuger". "Ja, eller hur", tänkte jag och fattar inte förrän alla kliver på sina hojar att jag faktiskt SKA åka med Kreuger. Dra åt helvete, liksom.
Innan detta hade jag blivit snyggt utstyrslad i all världens skydd och skinnklädsel och t.o.m. en halsscarf (ja vafan heter det, jag åker inte hoj, har jag sagt) med flames. Hårdare blir det ju inte.
Som sagt, jag ska alltså åka bakpå Kreuger. Det säger väl en hel del att Kongo utbrister (precis innan vi ska åka): "Ta hand om min ögonsten nu, vi är för fan nästan ihop."

Japp...och iväg åker vi då..med herr kameraman i skåpbil för dokumentation.. Jag har vid det här laget (dvs nu efteråt) insett hur otroligt lättlurad och - som sagt - blåögd jag är, så jag tror ju att anledningen till att jag sitter där jag sitter är att det kommer att åkas fort med mig, RAKT FRAM. Jag tänker inte ens på att om det varit det som gällde så hade väl lika gärna Kongo kunnat göra det, för det har ju hänt förut...
15 hojar glider ut från Kraftkällanparkeringen och det är aningen svårt att låta bli att kolla framåt och i backspeglarna bara för att vafan...det är ju så jävla ballt. :D

Sen kommer vi ut på Ekpg-vägen och det körs ganska makligt, vilket inte gör nåt eftersom utsikten är helt ok, supermotarder på bakhjulet som svärmande flugor och sporthojar lite överallt. Kreuger saktar så plötsligt in en liten aning och börjar varva upp rätt ordentligt och jag hinner tänka ungefär så här långt; "Jaha, nu ska vi gasa här, fan vad härligt....men ska han....nej, för helvete, han tänker väl inte, JO DET TÄNKER HAN BWAAAAAAAHHHH" och så har Metropolis åkt på slangen för första gången, vilket gjordes med ett gallskrik i hjälmen så jag ta mig fan gjorde mig själv döv. Sjukaste känslan, det kändes i princip som att jag flög.
Sen kommer vi till ett rödljus och de flesta i gänget har stannat framför oss. Kreuger kör av nån anledning inte lika långsamt som han "borde" och jag börjar fundera på om han verkligen tänker köra mot rött..?? Två sekunder efter det fick jag veta innebörden av ordet "stoppie". Jag trodde jag skulle landa på andra sidan korsningen och satt väl i princip som nån slags tafatt spindelmannen uppe mellan skulderbladen på Kreuger. När vi landade var det bara att skrika ur sig adrenalinet igen och sen bar det av. Ja, jävlar.

Bakhjul och allmänt djävulskap och hojar runtomkring, för mig som inte är van hojåkare (utan bara åker bakpå lite ibland) var det svårt att inte sitta och bara flina i hjälmen åt alltihop.

Längre fram stod det några farbröder :rolleyes: som i form av lördagsnöje stod och kikade lite på trafiken, vilket gjorde att några få brakade vidare och majoriteten (även jag, då) vände och åkte och tittade lite åt andra hållet i stället... Vi möttes dock snart upp igen och valde att ta lite svängiga småvägar innan vi skulle tillbaka mot stada. För er som känner Kreuger så behöver jag väl inte säga hur min åktur blev på småvägarna, men jag kan meddela att jag otaliga gånger var helt säker på att vi skulle hamna på en åker nånstans för att sekunden senare inse att killen har TOTAL koll på allting. Nu menar jag inte att jag ens för en sekund tvivlade på hans skicklighet, men ibland fattade hjärnan bara inte att man faktiskt kan köra sådär och samtidigt veta helt och hållet vad man gör. :yoparty Bakhjulet på i princip VARJE krön, luta i kurvorna så man fick se naturen från ett rent horisontellt läge, samt som sagt alla dessa hojar överallt.

In till stan igen och avlämning med allihop hemma hos Kongo. Sista stoppien (stavas det så??) vid sista rödljuset tror jag slog rekord i höjd under den åkturen. Hyfsat avslut.

Nu till det som överskriften hela tiden avsedde, nämligen det brutala tacket...har ni somnat över tangentbordet får ni väl vakna upp och applådera de som helt klart levererade ballaste dagen jag varit med om. På fullt allvar.

T A C K till Kongo som planerat allt in i minsta detalj, lurat skiten ur mig fullständigt och som dessutom är en bättre polare än någon kan önska sig.

T A C K till alla hojåkare som jag känner litegrand genom just Kongo, ni vet vilka ni är. Ni är helt jävla grymma allihop.
T A C K till alla hojåkare som jag INTE känner men som kom ÄNDÅ och gjorde att jag fattade lite mer av den här hojåkarementaliteten som Kongo brukar nämna. Inte för att det var en hojåkare ni ställde upp för, men blir det som jag vill så ändrar jag på det inom nåt år..
T A C K till kameraman "M" som lånade ut skinnställ, filmade och dessutom jobbade en hel dag för att jag skulle få provköra en hoj på egen hand. Synd att det sket sig i slutspurten, men tanken var riktigt schysst.
T A C K till Kreuger, jag vet fan inte vad jag ska säga om åkupplevelsen. Du har nog hört det mesta hittills, men jävlar i helvete, jag tror att jag fortfarande har adrenalinpåslag. :tummenupp Tror nog att du kan lista ut varför jag bara knackade på dig när ena fotstödet veks upp...

Alla ni som var med, kan ni inte skriva vilka ni var, så jag vet? Vore riktigt kul. Jag vet ju som sagt ett antal av er, men dock inte alla...

Om jag har glömt nån nu så säg till......

Jag kan bara skaka på huvudet, garva och inse att ni är ett gäng djävulskt shyssta grabbar (tjejen ej att förglömmas!). Hatten av till varenda en.

Thank you, GOD DAMMIT. :tummenupp

(tror bilder kommer...)

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Hahaha, härligt : )
Jag var tyvärr inte med då jag hade andra förpliktelser, men hade blivit
inbjuden av Kongo att deltaga i ditt firande :tummenupp
Hoppas du hade dig en superbra dag och grattis på dig igen!

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Hahaha, härligt : )
Jag var tyvärr inte med då jag hade andra förpliktelser, men hade blivit
inbjuden av Kongo att deltaga i ditt firande :tummenupp
Hoppas du hade dig en superbra dag och grattis på dig igen!

Tackar så mycket!! Haft det kanon, helt enkelt... ;)

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Bilder från dagen :)

Bifogat

• DSCN0458 (Large).JPG
    DSCN0458 (Large).JPG
    89.7 KB · Visningar: 89
  • DSCN0459 (Large).JPG
    DSCN0459 (Large).JPG
    79.1 KB · Visningar: 65
  • DSCN0460 (Large) (Medium).JPG
    DSCN0460 (Large) (Medium).JPG
    95 KB · Visningar: 84
  • DSCN0461 (Large).JPG
    DSCN0461 (Large).JPG
    106.9 KB · Visningar: 88
  • DSCN0462 (Large) (Medium).JPG
    DSCN0462 (Large) (Medium).JPG
    123.8 KB · Visningar: 79

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Hahaha! Riktigt bara skrivet ! Satt och skrattade högt här åt dina formuleringar kring åkturen med Kreuger:D Jag vill också tacka alla som kom:tummenupp och är OTROLIGT nöjd med resultatet av dagen! Synd att det blev lite strul med videon bara, blev inget med när det slangades på film, men va fan minnet finns ju!:yoparty

Kn berätta att Johannes åkte både på dan och natten :tuttar haha!

Bifogat

• DSCN0468.JPG
    DSCN0468.JPG
    33.8 KB · Visningar: 64
  • DSCN0466.JPG
    DSCN0466.JPG
    27.4 KB · Visningar: 76
  • DSCN0465.JPG
    DSCN0465.JPG
    32.4 KB · Visningar: 83
  • DSCN0470.JPG
    DSCN0470.JPG
    33.7 KB · Visningar: 86
  • DSCN0471.JPG
    DSCN0471.JPG
    49.8 KB · Visningar: 94
  • DSCN0475.JPG
    DSCN0475.JPG
    43.7 KB · Visningar: 86

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Hahaha! Riktigt bara skrivet ! Satt och skrattade högt här åt dina formuleringar kring åkturen med Kreuger:D Jag vill också tacka alla som kom:tummenupp och är OTROLIGT nöjd med resultatet av dagen! Synd att det blev lite strul med videon bara, blev inget med när det slangades på film, men va fan minnet finns ju!:yoparty

Kn berätta att Johannes åkte både på dan och natten :tuttar haha!

Ja, det är väl inget man glömmer i första taget. :D Och visst kan det åkas dag som natt? Inget är omöjligt! :yoparty

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Låter som en lyckad dag det där! :D
Du får väl skaffa hoj du med snart :tummenupp

Kunde tyvärr inte närvara pga jobb.

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Hoj
KTM 660 SMC -06
Det var kul med en liten tur på småvägarna. Förstår att du är nöjd med Kreugers åkning :)

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Låter som en lyckad dag det där! :D
Du får väl skaffa hoj du med snart :tummenupp

Kunde tyvärr inte närvara pga jobb.

Ja, nu vet jag ju hur jag ska åka sen. ;)

Det var kul med en liten tur på småvägarna. Förstår att du är nöjd med Kreugers åkning :)

Hehe, jepp...riktigt kul. Skoj att se alla andra också, och man kan nog inte vara annat en nöjd efter den dan. :D

Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
riktigt trevlig åktur, även om vi var tvugna att avvika straxt efter första pausen. :)

Vidare till en annan 30års fest.

Grymt kul att du har haft så roligt Johannes, kommer sent att glömma hur du såg ut som en groda fast klistrad på Kreugers rygg :D

eftersom du sa att bara dina riktiga vänner skulle komma på kvällen så dök vi även upp där för att se om du verkligen hade några.... eller bara svamlade. haha.

Tack för en helkul kväll o dag!

/Z o tjejen.

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
riktigt trevlig åktur, även om vi var tvugna att avvika straxt efter första pausen. :)

Vidare till en annan 30års fest.

Grymt kul att du har haft så roligt Johannes, kommer sent att glömma hur du såg ut som en groda fast klistrad på Kreugers rygg :D

eftersom du sa att bara dina riktiga vänner skulle komma på kvällen så dök vi även upp där för att se om du verkligen hade några.... eller bara svamlade. haha.

Tack för en helkul kväll o dag!

/Z o tjejen.

Jag hade så jävla kul, och det var ju ert fel alltihop. :) Och sen tyckte jag kanske att "spindelmannen" lät lite tuffare än "en groda", men okej, jag kan erkänna att det förmodligen mer såg ut som en groda. Haha.

Kungligt att ni dök upp på kvällen, jag blev skitglad. Jag hade hyrt in alla de andra "vännerna", så det var ju kul att några riktiga kom. ;)
Nalken, den hjälten, var ju också där...o Kongo såklart. Fan, grymt helt enkelt.

Så tack själva!!!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Varsågod:)

Kul att höra att kvällen blev lika lyckad som dagen :D

Jag har ett skinnställ som nog passar dig lite bättre till nästa gång du vill ut å åka. Vilken dag skulle vi ta? :yoparty

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Varsågod:)

Kul att höra att kvällen blev lika lyckad som dagen :D

Jag har ett skinnställ som nog passar dig lite bättre till nästa gång du vill ut å åka. Vilken dag skulle vi ta? :yoparty

Vadå, försöker du säga att skinnstället jag hade inte satt jävligt smickrande? :)
Vi får väl planera in det nånstans, jag sa ju att jag skulle göra det igen. Haha. Och nu börjar det smidas planer på att skaffa kort här också...mycket som händer. :)

Kvällen blev riktigt lyckad den också, om än på ett inte lika fartladdat sätt, kanske. ;)

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Tjena sig killen, och grattis en gång till i efterskott.
Får säga att Kongo gjorde ett bra jobb i att ragga folk för åkturen. Ännu roligare att höra att du gillade den, det är nog inte alla som skulle göra det så att säga. Jag förstår inte varför, men det är en ennan sak... :D

Det var jag som låg först och vinglade hela vägen tillbaka till stan när det blev rakt och tråkigt.

// Wip

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Tjena sig killen, och grattis en gång till i efterskott.
Får säga att Kongo gjorde ett bra jobb i att ragga folk för åkturen. Ännu roligare att höra att du gillade den, det är nog inte alla som skulle göra det så att säga. Jag förstår inte varför, men det är en ennan sak... :D

Det var jag som låg först och vinglade hela vägen tillbaka till stan när det blev rakt och tråkigt.

// Wip

Tackar så mycket!

Ja, han sa ju själv t o m att han blev överraskad över hur bra det gick med allt. Att så många kom kombinerat med det inte helt värdelösa vädret gjorde ju att det blev en rätt hyfsad dag. :)
Näe, alla skulle nog inte gillat den, men...ja, man är väl inte som alla andra då, tydligen. Och inte ni heller. Haha.

Ah, så det var du alltså! Angenämt. Och snyggt vinglat. :D

Fast du fick ju åka då med...:rolleyes:

Det är möjligt. :)

Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
inget va du kommer att få uppleva när du och Kongo ska slagga hos mej när det är metaltown :yoparty

kanske ska sätta på passagerar kutsen på race hojen :D :D

copse

Guest
Vore kul att se det som filmades, kommer det upp för allmänheten eller är det privat peepshow? :rolleyes:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning