Ett grönt streck rakt över min plasma-skärm

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Jag har fått ett grönt streck som sträcker sig vertikalt ifrån överkant på skärmen och ner till underkant, ca en decimeter ifrån höger sida. Bredden verkar vara ungefär 1 eller 2 pixlar :argpådato

Är det någon här som är bekant med detta fenomen? Är inte helt inne på hur det där med plasma funkar men kan det vara en "kanal" så att säga som har gett sig i "bildröret". Den är ju ändå bara 1 år gammal.

Visste väl att det inte kunde sluta väl när man köper en produkt ifrån Luxor - Goldstar :4skrika

Aj aj aj aj aj! jag är mer än berusad för tllfället men polaren som sitter brevid är säljchef på el-giganten,citat jocke:släng skiten och köpen ny!

Ledsen mannen.

Min morbror Startade sin ny inköpta plasma tv på julafton när hela släkten satt där bara för att upptäcka att det va ett rött sträck imiten av tv:n. Otroligt irriterande!
Också en lg. Köpt på el-giganten.

Om det inte är en hobby importerad teevee är det två års garanti...LG har dessutom "på platsen garanti," dvs laga hemma hos dig eller hämtas till service av LG....

Tack för svaren.

Ja det är självklart garanti. Förlängd till 36 månader :tummenupp

Undra bara hur dom gör. Om dom lagar den eller ger mig en "likvärdig". Den gick ändå på 25 000 och är inte alls bra om man jämför med dagens motsvarigheter för det priset. Kan jag ha sådan tur att jag får en mycket bättre tv, förutsatt att den inte lagas då?

morlock skrev:
Lucky Goldstar. :7peta
Är du säker :7peta

Vad hände i så fall med Luxor :va

Låter som som de andra färgerna i samma pixel inte fungerar
Varje pixel är delad i tre delar RGB (Röd Grön Blå),
så är det grönt streck betyder ju det att de andra färgerna inte fungerar, och efter som tv:n bara är ett år gammal så betyder det i sin tur GARANTI!

Detta förklarat efter 5 starköl så jag kan ju ha fel!

CJ900RR skrev:
Tack för svaren.

Ja det är självklart garanti. Förlängd till 36 månader :tummenupp

Undra bara hur dom gör. Om dom lagar den eller ger mig en "likvärdig". Den gick ändå på 25 000 och är inte alls bra om man jämför med dagens motsvarigheter för det priset. Kan jag ha sådan tur att jag får en mycket bättre tv, förutsatt att den inte lagas då?

Är du säker :7peta

Vad hände i så fall med Luxor :va
Stå på dig!!!
Klart du ska ha en ny för ca 25000kr.. Panasonic TH-42PV500 är en klar vinnare!!!! :tummenupp

CJ900RR skrev:
Nä kanske inte men vad hände med Luxor? Vart tog dom vägen? Vad gör dom nu? :pannkyss
De sålde sin själ till satan (elgiganten) och konkade lite senare.

De sålde varumärket luxor som elgiganten klistrade på kinaimport, sen gick det bara utför.

Licious skrev:
Låter som som de andra färgerna i samma pixel inte fungerar
Varje pixel är delad i tre delar RGB (Röd Grön Blå),
så är det grönt streck betyder ju det att de andra färgerna inte fungerar, och efter som tv:n bara är ett år gammal så betyder det i sin tur GARANTI!

Detta förklarat efter 5 starköl så jag kan ju ha fel!
Jo jag kan tänka mig något sådant oxå... vet inte hur tekniken bakom plasma fungerar riktigt men det är något med gas o eoner eller ioner och illuminerade partiklar och bla bla bal... låter dyrt att laga. Kan man dricka plasman :dum

CJ900RR skrev:
Jo jag kan tänka mig något sådant oxå... vet inte hur tekniken bakom plasma fungerar riktigt men det är något med gas o eoner eller ioner och illuminerade partiklar och bla bla bal... låter dyrt att laga. Kan man dricka plasman :dum

Om man e vampyr... :tummenupp </dåligt blodgivarskämt>

morlock skrev:
De sålde sin själ till satan (elgiganten) och konkade lite senare.

De sålde varumärket luxor som elgiganten klistrade på kinaimport, sen gick det bara utför.
Danke!

En fråga till. Citatet i din signatur.. är väldigt bekant men jag kan inte placera det. Upplys mig.

CJ900RR skrev:
Tjaa, min tjej brukar dricka "plasma"..!!

CJ900RR skrev:

Har en yrkesman (säljäckel på elgiganten hihi ) 3meter ifrån mig, enligt honom så lagas det inte utan liknande produkter kasseras.

snabbåka skrev:
Har en yrkesman (säljäckel på elgiganten hihi ) 3meter ifrån mig, enligt honom så lagas det inte utan liknande produkter kasseras.
:tummenupp

Då kanske man kan få något som klarar av HDTV"

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back