Det är anledningen till att man kör!
Känslan av man-maskinsammansmältning, den övermänskliga känslan av att vara ett med hojen, illusionen av att mitt nervsystem smälter samman med hojens struktur - det är just det som aldrig upphör att faschinera med motorcykeln.
View attachment 477025
Skulle jag någon gång tvivla, så skjuter jag bara fram ena höftbenet några milimeter framåt - och hojen fullkomligt dyker in i böjen i ett runt, snyggt spår jag inte förstår hur vi hittar. Tillsammans.
Gång på gång.
Känslan finns där hela tiden, men sträckor som är kuperade och svänger både över krön och nere i sänkor gör upplevelsen extra tydlig. Hojen berättar att den trippar på tårna och inte har så mycket grepp kvar, hojen gillar att fjädringen bottnar ut mjukt och inte sådär hårt som när vi landar efter ett misslyckat hopp.
Stödet borde ta i nu, med fjädringen komprimerad i nedlägget, men det känns som om hojen viker undan stödet lite till - precis som en bra hopphäst viker upp frambenen lite extra över ett besvärligt hinder.
View attachment 477026
Någonstans längs resan blir mina motorcyklar ett levande väsen, och jag är oändligt tacksam att jag får följa med.