Snart är det dags att göra den tunga 4000 milaservicen med alla justeringar och av cylindrar/ventiler och vad mer dom nu kan tänkas göra.
Jag kollade med Yamaha-Center och dom tar ~7 000 pix för rubbet.
Går det att få billigare? Någon som har erfarenhet av det runt stor stockholm.
I går kväll gjorde jag mitt första ingrepp på motorn (EXUPen).
Hojen hade börjat bete sig konstigt. Vid 3 000 varv tog orken slut och ett burkigt flåsande ljud uppstod. Den kom inte över 3-3,5 000 varv. Sen började fel koden för EXUPen visa sig. Tack vara detta fantastiska forum fick jag all info om denna relativt lätta operation. Plockade isär de flesta delarna och gjorde rent samt smorde upp.
Åkte till jobbet idag och den verkar funka bra igen.
En fråga ang EXUPen; Centreringshålet är inte exakt vid tomgång. ca 2 mm fel. Går den att ställa in mer exakt? Spelar det en stor roll?
Tack för en suverän sajt.
Jag kollade med Yamaha-Center och dom tar ~7 000 pix för rubbet.
Går det att få billigare? Någon som har erfarenhet av det runt stor stockholm.
I går kväll gjorde jag mitt första ingrepp på motorn (EXUPen).
Hojen hade börjat bete sig konstigt. Vid 3 000 varv tog orken slut och ett burkigt flåsande ljud uppstod. Den kom inte över 3-3,5 000 varv. Sen började fel koden för EXUPen visa sig. Tack vara detta fantastiska forum fick jag all info om denna relativt lätta operation. Plockade isär de flesta delarna och gjorde rent samt smorde upp.
Åkte till jobbet idag och den verkar funka bra igen.
En fråga ang EXUPen; Centreringshålet är inte exakt vid tomgång. ca 2 mm fel. Går den att ställa in mer exakt? Spelar det en stor roll?
Tack för en suverän sajt.