Ett par frågor till folk kring GÄVLE

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag ska leda en tur i eftermiddag och ska åka Falun-Lumsheden-Storvik-Kungsgården-Sandviken-Åshammar-Hammarby etc och behöver svar på två frågor

1) Finns det nåt bra FIK el RESTAURANG vid Kungsgården/Sandviken/Åshammar enligt min rutt? Har blivit tipsad om campingen i Åshammar - är det bra?

2) Den här roliga kurvstigen runt Hammarby - är det den vägsnutten som går mellan Åshammar och Hammarby det? Har bara åkt där en gång och minns inte riktigt.....

tacksam för snabbt svar, vi åker snart :)

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Skulle tro du menar Årsunda- hammarby

duckie skrev:
2421126 Jag ska leda en tur i eftermiddag och ska åka Falun-Lumsheden-Storvik-Kungsgården-Sandviken-Åshammar-Hammarby etc och behöver svar på två frågor

1) Finns det nåt bra FIK el RESTAURANG vid Kungsgården/Sandviken/Åshammar enligt min rutt? Har blivit tipsad om campingen i Åshammar - är det bra?

2) Den här roliga kurvstigen runt Hammarby - är det den vägsnutten som går mellan Åshammar och Hammarby det? Har bara åkt där en gång och minns inte riktigt.....

tacksam för snabbt svar, vi åker snart :)

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Monsterkuh skrev:
2421216 Skulle tro du menar Årsunda- hammarby

Jaja, å som å :p

Men svara på mina frågor då! Är det vägen Årsunda-Hammrby som är den där roliga kurviga vägen?
Fik?
Någon?

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
duckie skrev:
2421218 Jaja, å som å :p

Men svara på mina frågor då! Är det vägen Årsunda-Hammrby som är den där roliga kurviga vägen?
Fik?
Någon?

Japp, gavelstigen som den heter. Årsunda camping har ett okej utbud i fika/mat...och om ni är i Årsunda måste ni fortsätta och ta vägen Årsunda-Främlingshem!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
..och har ni kommit till Främligshem finns det fler roliga vägar att åka tillbaks till Falun på, via Hedesunda, Vinnersjö, Österfärnebo, Horndal (nylagd fin asfalt från Grönsinka), Garpenberg, 266 till Falun. Räkna med noll poliser hela vägen från Hedesunda till Hedemora. Den långa 70-sträckan 1 mil före Hedesunda är dock hårt bevakad med laser.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Ja vi kom fram ordentligt, men fiket i ÅRSUNDA (jaja) camping var inte öppet så vi stannade...ehm....typ i sandviken innan man åker ut på den där smala tungan i sjön - mot Årsunda. Sen tog vi gavlestigen - tyvärr åt "fel" håll - vi hade den låga solen i ögonen hela tiden.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!