Eftersom en 2t är svårare att sköta och de flesta inte kan sköta dem så ja. Men även om man sköter dem så har 2t en förmåga att skära oftare..Reckless Rider skrev:2414904Tja! sorry, kunde inte komma på bättre rubrik
1. Skär 2-taktar lättare än 4-taktare?
2. Skulle nån kunna nämna ett par lätt mc som är 4-taktare? Har sökt i lite gamla trådar men hittade inte så mycket. Massa svar nu tack
Snork.Reckless Rider skrev:2419081Ok nya frågor
Om jag har inte har missförstått så är 4-taktare lite slöare än 2-taktare?
Undrar även om nån vet hur snabbt en strypt XR går och hur axxet är?
Vill du verkligen ha en 4-taktare kan du kolla på nån MZ (deras modellbeteckning kan jag inte...), då de går klart bättre än de flesta andra 4-takts 125r, tex WSM och Honda XR/CBR125. Men, enligt mig är ändå 2-takt skiten när det gäller 125orReckless Rider skrev:2419081Ok nya frågor
Om jag har inte har missförstått så är 4-taktare lite slöare än 2-taktare?
Undrar även om nån vet hur snabbt en strypt XR går och hur axxet är?
Precis. MZ har väl 4 ventiler gentemot 2 som dom andra har?KalleNorton skrev:2419404Vill du verkligen ha en 4-taktare kan du kolla på nån MZ (deras modellbeteckning kan jag inte...), då de går klart bättre än de flesta andra 4-takts 125r, tex WSM och Honda XR/CBR125. Men, enligt mig är ändå 2-takt skiten när det gäller 125or
Japp, så är det, vattenkyld är den också.Loy skrev:2419433Precis. MZ har väl 4 ventiler gentemot 2 som dom andra har?
Ett par 100 mil? öhh inte ens en gasgas eller rs skär så ofta räkna med kov bytte vart 1000:e milReckless Rider skrev:2420305Men 2-takt kanske ändå är bättre då?
För jag vill ha fart och axx
Kanske bara jag som hakat upp mig på att 2-taktare skär lättare.. Men om dom nu skulle skära är de väl inte föränn ett par 100 mil eller nåt, om man sköter den bra?
Loy skrev:2419087
Den är inte strypt. Toppar max 90-95 km/h
fanns inte dom här svaren på bike.se eller?Reckless Rider skrev:2420305Men 2-takt kanske ändå är bättre då?
För jag vill ha fart och axx
Kanske bara jag som hakat upp mig på att 2-taktare skär lättare.. Men om dom nu skulle skära är de väl inte föränn ett par 100 mil eller nåt, om man sköter den bra?
Får du upp en Xr i mer så är det bara att gratulera...Gondala skrev:2420467Då är du rätt så tjock va?
Ja håller med fan blir ju bara mer o mer skit härMr EmCom skrev:2420640fanns inte dom här svaren på bike.se eller?
(passa dig vi har ögonen på dig)
vi kastade just ut ett annat MF som va dryg och allmänt jobbig osv...
ja testa en XR i helgen.. fy fan va segt det gick.. bättre bottendrag än på min mna jahar ju oxo 0.. toppa 90.. MAXLoy skrev:2421387Får du upp en Xr i mer så är det bara att gratulera...
Naaaj....Gondala skrev:2420467Då är du rätt så tjock va?
Mr.PB skrev:2421843Ja håller med fan blir ju bara mer o mer skit här
och du Reckless va fan du nu heter, jag kallar dej för moppepojke, DU säger du vill ha fart o acc! , Men har du igentligen kört något värre en en moppe som går i 50 ärliga? har du ens testat o köra riktig hoj nån gång?
*SUCK* fan va trött jag blir!
Mr EmCom skrev:2421953ja testa en XR i helgen.. fy fan va segt det gick.. bättre bottendrag än på min mna jahar ju oxo 0.. toppa 90.. MAX
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|