Ett par klargörande för rookierookies

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Prylnojan har satt sig hårt i hjärnbarken på en del rookies har jag märkt och jag tycker ni ska tänka igenom hur ni prioriterar egentligen.
Tänk på:
- Man kan rejsa utan laptimer och däcksvärmare. Dessa grejer är att beteckna som lyx och köps när man har pengar över.
- Man kan inte rejsa utan däck, startavgifter, regndäck och bensinpengar!
- Regnskydd är mycket viktigare än någon laptimer eller däcksvärmare.

Vi har sagt det förut men nu kommer det igen. Vad hjälper din flashiga laptimer, digitalkamera och däcksvärmare när du måste stanna hemma för att du inte har råd med startavgiften eller måste sitta på läktarn för att du inte har råd med regndäck?

I slutänden så MÅSTE du ha hoj, bensin, däck och skyddutrustning för att rejsa. Därefter kommer verktygen och övriga prylar allteftersom...

Last edited:

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Chrille skrev:
Prylnojan har satt sig hårt i hjärnbarken på en del rookies har jag märkt och jag tycker ni ska tänka igenom hur ni prioriterar egentligen.
Tänk på:
- Man kan rejsa utan laptimer och däcksvärmare. Dessa grejer är att beteckna som lyx och köps när man har pengar över.
- Man kan inte rejsa utan däck, startavgifter, regndäck och bensinpengar!
- Regnskydd är mycket viktigare än någon laptimer eller däcksvärmare.

Vi har sagt det förut men nu kommer det igen. Vad hjälper din flashiga laptimer, digitalkamera och däcksvärmare när du måste stanna hemma för att du inte har råd med startavgiften eller måste sitta på läktarn för att du inte har råd med regndäck?

I slutänden så MÅSTE du ha hoj, bensin, däck och skyddutrustning för att rejsa. Därefter kommer verktygen och övriga prylar allteftersom...

GUD har talat! :fakta

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Amen! :bow

En som klarat sig utan däcksvärmare i 2 år och utan laptimer i 3.
Som Chrille säger så finns det många saker som är viktigare. En grej är ju som sagt att försöka ta sig igenom en hel säsong ekonomiskt först.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En laptimer kan väl vara en prestationsdödare i början eftersom man är så fixerad vid varvtiden istället för att koncentrera sig på körningen. Var ju någon av Rookiesarna som körde på Kinnekulle i helgen som sket i den just pga detta om jag inte misstar mig.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
En laptimer kan väl vara en prestationsdödare i början eftersom man är så fixerad vid varvtiden istället för att koncentrera sig på körningen. Var ju någon av Rookiesarna som körde på Kinnekulle i helgen som sket i den just pga detta om jag inte misstar mig.

Håll dig borta från den här tråden, gubbe, du är ju ingen Rookie. Bara en gammal ljudnörd med intyg om genomförd licenskurs.

Själv har jag intyg om halv (teoretisk) licenskurs, och så lär det väl förbli.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Flamebajt så det stänker om det :whip

Jag köper prexis va jag vill ha och ingen pudelrockare ska bry sig i det, jag har Laptimer, Däckvärmare samt en massa annat som betraktas som lyx, dock har jag även 2 barn & fru som anser att det är vrickat att köra runt & runt på en bana utan någon mening eller mål, jag kommer endast att köra KM och hålla mig på banorna i sydsverige detta år, jag har råd att betala startavg. Bensin, grillkorv & annat men jag har inte tid....

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
TL 1000s -97
Chrille skrev:
Prylnojan har satt sig hårt i hjärnbarken på en del rookies har jag >--Klipp--< TE du ha hoj, bensin, däck och skyddutrustning för att rejsa. Därefter kommer verktygen och övriga prylar allteftersom...

...Jag har f.n inga däckvärmare, och kan inte köpa några heller, kommer att vara flaggvakt på Sviestad, för pengarna räkte inte till allt... Men f.n vad jag kommer att flagga och notera tider på er andra i R1000. :D

Kör lite för mej med! :tummenupp

(Den kommer jag såklart som en äkta Wannabe att springa runt i depån och försöka vara cool! :rodnar )

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:

Jag köper prexis va jag vill ha och ingen pudelrockare ska bry sig i det, jag har Laptimer, Däckvärmare samt en massa annat som betraktas som lyx, dock har jag även 2 barn & fru som anser att det är vrickat att köra runt & runt på en bana utan någon mening eller mål, jag kommer endast att köra KM och hålla mig på banorna i sydsverige detta år, jag har råd att betala startavg. Bensin, grillkorv & annat men jag har inte tid....

Va inte arg Gamlo! :( Har du koll på säsongen så får du ju köpa hur mycket leksaker du vill. :crash

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Va inte arg Gamlo! :( Har du koll på säsongen så får du ju köpa hur mycket leksaker du vill. :crash
Nej för i h-t nu pajade du hela flamebajten :mad:
Du kan inte mesa dig och tycka synd om mig, hacka nu på mig så vi kan bråka lite, jag är sugen :whip
Jag börjar....

Chrille e tjock & långsam :fakta

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
OK för däcksvärmare och annat men laptimer skulle ju vara rätt käckt att ha även för en rookierookierookie så att man vet om utvecklingen går åt rätt håll.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Nej för i h-t nu pajade du hela flamebajten :mad:
Du kan inte mesa dig och tycka synd om mig, hacka nu på mig så vi kan bråka lite, jag är sugen :whip
Jag börjar....

Chrille e tjock & långsam :fakta

O Gamlot påminner mest om en kona när man rundar han. Sen i slutet av sommaren kommer han sitta där och grina när han måste stanna hemma och leka med laptimern för att pengarna likt förbannat tagit slut.... :fakta

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
O Gamlot påminner mest om en kona när man rundar han. Sen i slutet av sommaren kommer han sitta där och grina när han måste stanna hemma och leka med laptimern för att pengarna likt förbannat tagit slut.... :fakta
Mina pengar tar aldrig slut, jag är rik som ett troll & dessutom ödmjuk, forsätter du på detta vis så kommer du att få smaka :whip

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
Mina pengar tar aldrig slut, jag är rik som ett troll & dessutom ödmjuk, forsätter du på detta vis så kommer du att få smaka :whip

Jag börjar misstänka att det är precis det Chrille vill :D

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Åsa skrev:
Jag börjar misstänka att det är precis det Chrille vill :D

Du då med egen supermek, fy f-n va orättvist, hur har du råd med detta? eller betalar du på annat sätt ;)

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:

Eye, killen. Tråden ger info till dem som har guts nog att tävla, inte till de som har däckvärmare för att det är coolt att visa för grannarna i garaget.

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
hajen5 skrev:
OK för däcksvärmare och annat men laptimer skulle ju vara rätt käckt att ha även för en rookierookierookie så att man vet om utvecklingen går åt rätt håll.
Så resonerade jag när jag köpte en laptimer. Jag tror det blir lättare att analysera körningen om man har en sån. Fast det är ju inget jag vet.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Så resonerade jag när jag köpte en laptimer. Jag tror det blir lättare att analysera körningen om man har en sån. Fast det är ju inget jag vet.

Det folk missar här är att det är inte dåligt med laptimer eller värmare, men samma dag som du stannar hemma från tävling för att du är torsk på pengar så är din laptimer och däcksvärmare superfel.

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Vad hände med fetto-tävlingen ? ni skulle juh bli av med en massa vikt inför säsongen.

Jag har varken däckvärmare, slicks, extra fälgar, öhlins, laptimer eller regndäck och trots detta har jag inte råd att rejsa.. :D
(jag tycker mig inte ha råd att rejsa dvs).

Annars hade du lätt fått :whip din senile hårdrockare.. .

/KetogaN - Jag kan oxå "flamebaita" -

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...