Ett startmisstag ledde till det andra

lewlet

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki RS 600
Tja, skulle starta min mc för första ggn på 6 månader, den är sur och batteriet orkar inte länge tills allt är dött.

jag kränger fram startkablar och skall starta mha startbatteri, men detta var tidigt på morgonen och jag kopplade såklart FEL! minus på plus och plus på minus:huvet

Efter att jag insett mitt misstag bytte jag så att sladdarna satt rätt, nu starta den ej alls varesig jag kör mha startbatteri eller bilen.

Så jag köpte ett nytt biltemabatteri idag ifall det var trasigt efter felkopplingen.
Men ingen reaktion från hojen, ingen lampa tänds, inget!

Vad skall jag göra??

TACK för svar

lewlet

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Suzuki RS 600
Jag kollade alla säkringar som finns vid batteriet (6 st?)

Nu lär jag få höra att det finns 10 till någonstans? :)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vid kortis brukar det enbart gå en säkring, låter konstigt om det skall vara något annat?
Ingen tänding alls? Du har väl satt batteriet rätt..? Kan vara lätt att man sätter det felvänt på det i ivern..man skall ALDRIG bannalisera enkla fel i misstag:tummenupp

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Been there, done that :huvet Då blåste jag en 30A-säkring som satt utanför säkringsboxen. Det var dock inte en RS600, så det är ju inte säkert att det ser likadant ut på din, men det här var en säkring från laddregulatorn om jag inte missminner mig :) Så följ elen från generatorn och "framåt" så får du se om du hittar några säkringar :tummenupp

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
sånt där kan gå mkt illa o bli dyrt.

men vi håller tummarna :tummenupp

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
De gjorde samma sak på kompisens bil. de kompenserade honom med ett nytt bilbatteri. efter fyra nya batterier och 3 laddningsregulatorer så fick vi tag i en gammal herre på Jönköpings laddnings station som förklarade att grattis de har blåst diodbryggan i generatorn. så byt generator o batteri så funkar nog allt sen. Problemet löst.

Kanske lite of topic. men får du problem med laddningen framöver så vetu vad som kan ha hänt

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...