Ett steg närmare AB-körkortet?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Skrev 56/65 på Bilteorin idag. Underbart skönt att få lägga det där åt sidan nu och kämpa emot målet att ta bilkörkortet så att mitt körkort kan prydas med en bokstav till. Innan jag fyller 19 [17februari] har jag bestämt att det skall finnas i min hand. Helst innan dess också...

Så, halkbana. Köra var? Tullinge eller Gillinge? Har någon av er kört på Tullinge?

Tjoho! Kvällen är iallafall räddad. Nu är jag glad! :yoparty

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Gillinge verkar bra och seriöst med mycket annat än att bara halka runt =)

Åker dit på måndag och sladdar!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Grattis gumman :) :tummenupp :yoparty :yoparty Jim körde ju på Tullinge och var mer än nöjd med lärare och övningar, jag körde på Gillinge och kände likadant. Ta Tullinge, det är närmast ju :7peta

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Gillinge.
17 februari? Har du bokat tid för uppkörning än då? När jag tog mitt kort (2½år sen) var det månadslånga köer :gråta
Men du kanske är såndäringa körskoleelev? :3freak

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Grattis grattis!

Jag kuggade igen :/ Men men det är bara att ta nya tag :)

/Annicka

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Äh, A-kort räcker ;)

(Tog iofs äntligen mitt b-kort för några år sen, men var inte så entusiastisk över det hela. Tyckte hojkortet var det väsentliga)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tinatjejen: Nej, jag har inte bokat ännu. Måste ta lite lektioner på någon körskola först och nöta in rutinerna innan jag är mogen.
Väljer nog att köra upp privat, såsom med hojen. En tjej i klassen ringde i veckan, fick tid i december. Så jag hoppas det skall vara lungt.
Får väl försöka köra upp i december/januari. Sen jeklar skall det festas med Uppsala Gänget. Då kan man inte ursäkta sig med att man inte kan ta sig dit upp;)

Annicka: Skrev du också idag? Fanders också. Hur många gånger har du kuggat nu? Jag har ett körkorttest på datorn om du vill ha?

berggren_martin: Avisst. A-kort är det enda roliga. Men det är bra att ha bil också. En frihet som heter duga. Man slipper böka med att åka kommunalt och en massa andra praktiska saker.

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Bikerbitch skrev:
Tinatjejen:

Annicka: Skrev du också idag? Fanders också. Hur många gånger har du kuggat nu? Jag har ett körkorttest på datorn om du vill ha?

Jag vågar inte skriva hur många gånger jag har kuggat här. Det är ju fan pinsamt.

Jag har provet på dator, ett antal olika :)

Problemet är att jag sätter sån press på mig själv, så det bli blackout typ.

Men men skit händer, livet går vidare och det är bara att ta nya tag.

/Annicka

Förresten: Du har PM :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bikerbitch skrev:
Tinatjejen: Nej, jag har inte bokat ännu. Måste ta lite lektioner på någon körskola först och nöta in rutinerna innan jag är mogen.
Väljer nog att köra upp privat, såsom med hojen. En tjej i klassen ringde i veckan, fick tid i december. Så jag hoppas det skall vara lungt.
Får väl försöka köra upp i december/januari. Sen jeklar skall det festas med Uppsala Gänget. Då kan man inte ursäkta sig med att man inte kan ta sig dit upp;)

.

December! Fan, min första uppkörning gjorde jag i november, fick inte min nästa förrns i februari den gången :mad:
Jag börjar få rutin på de där tror jag*s*
SKRIVA upp, en gång. KÖRA upp ska man visst göra två gånger.... verkar det som.
För att va riktigt säkereller nått
:rolleyes:

Ja...
ser fram emot att feeesta med dig dårå :D

Kneedrag

Guest
Lycka till själv ska jag köra upp på tisadg nästa vecka :)

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
Gillinge är skitbra. Kul teori innan man kör. Softa lärare och "kul" bana. Rätt dyrt iofs när jag gjorde det men jag vet å andra sidan inte va Tullinge kostar dock finns det ju halkkörning vid Bromma flygfält men där fäster de en ställning runt bilen som gör att hjulen inte ligger i till 100% detta är nog inte i närheten så kul som de spolade banorna på Gillinge men å andra sidan kan man spara en 1000 där så är det rätt sjysst. Lycka till med resten iaf.

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Bikerbitch skrev:
Skrev 56/65 på Bilteorin idag. Underbart skönt att få lägga det där åt sidan nu och kämpa emot målet att ta bilkörkortet så att mitt körkort kan prydas med en bokstav till. Innan jag fyller 19 [17februari] har jag bestämt att det skall finnas i min hand. Helst innan dess också...

Så, halkbana. Köra var? Tullinge eller Gillinge? Har någon av er kört på Tullinge?

Tjoho! Kvällen är iallafall räddad. Nu är jag glad! :yoparty

Stort GRATTIS...
Kul att det blir tillökning på körkort här på forumet också... :rolleyes: :rolleyes:
Det där ska inte vara något problem för dig.- Om du kör bil lika bra som du gör fulfilmer så har du det innan nyår... :rofl :rofl

Ännu en gång.. Grattis

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Ähh.. löjligt att ha körkort... Moped och kommunalt ÄR roligt... :rolleyes:

Men grattis iallafall. ;)

Mr Eastman

retard? ja tack!
Gick med
28 May 2003
Hoj
Vill ha en SuperRetard!
watson skrev:
Grattis gumman!
Har dock ingen aning om var du ska halka omkring... Har ju bara A på mitt KK :gråta

/FW

Vill du byta då? Du får mitt B så får jag ditt A?? :tummenupp

Grattis BBitch! :yoparty

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kom på den viktigaste anledningen till bilkortet.
Jag måste ju kunna ta pappas släp och lasta hojen på när det väl är dags för bankörning ute i landet :yoparty

Bockar o tackar för era gratulationer. Ni lär få veta om jag klarar bilkortet till slut :tummenupp

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Du sa att du behövde ta lita mer lektioner innan du kör "halk"...
Måste då bara berätta en liten anekdot från min egen halkkörning...
Satt en röd och en gul saftblandare på taket på bilarna, gul för koppling och röd för broms...
Handledarens röst i högtalaren: Upp i 50 nu och sen en tvärnit vid konerna! Tjejen framför mig: Gul lampa lyser, hon rullar iväg, lampan slocknar... Däcktjut vid konerna...
Handledarens röst i högtalaren: Och nästa gång kan du ju testa att växla upp oxå!!!

Visade sig att hon bara kört två ggr med pojkvännen innan.
Och hon klarade det...

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Bikerbitch skrev:

STORT grattis till en stor bit på vägen till B-kort avklarat BB! :banana (Behövs fler fyllechaffisar i samband med SH-pubarna.... ytterligare ett nyttigt användningsområde för din pappas släpvagn! :D )

/B

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...