fart freak skrev:
fart freak skrev:
flexbert skrev:Då kan dom ju höja åldergränsen för bilar över 35 hästar då
Teinvall skrev:Nog klokare att dra in alla "kellog's kort" till en början. Dessutom införa årliga uppkörningar för alla över 60 som kör bil, mc, lastbil, bus, rullator...vad kan man mer köra?
flexbert skrev:Då kan dom ju höja åldergränsen för bilar över 35 hästar då
Ja, det var omväxlande att läsa något från en reporter som inte bara skriver det alla andra görLucius skrev:DET var ju i alla fall trevlig läsning men det verkar som det går imot allt annat som basuneras ut i pressen?!
korvgubbe skrev:Jävla miljöpartister... eller fan då
korvgubbe skrev:Jävla miljöpartister... eller fan då... Djävla Göran Persson... Eller vaffan.. det är ju inte ens han som föreslår det.... Jag som så gärna ville gnälla på Partiet..
mini-knutten skrev:Personligen anser jag inte att man köra bättre när man är 24 än 21, men som vi diskuterat tidigare vore det bättre att ha en obligatorisk period där man får köra strypt.
Det kan jag själv skriva under på, även om jag var 27 när jag skaffade familj.69:an skrev:Nej, i enskilda fall kan säkert skillnaden vara försumbar. Men som helhet har 24-åringar större personlig mognad och bättre utvecklat omdöme än 21-åringar. Det är i den åldern (ca 20-25) många går från "pojke" till "man" med ändrade förhållanden i boende, jobb, familj, kanske egna barn etc, vilket påverkar perspektiv och riskmedvetande mer än många vill tro.
sandstream skrev:Det kan jag själv skriva under på, även om jag var 27 när jag skaffade familj.
Om jag fick bestämma så skulle man var runt 20 innan man fick köra tung hoj och dessutom haft bilkörkort i minst 2 år.
Tills dess skulle 125 vara max, inga "strypta" mellanhojar.
Förarutbildning skulle ändras, konbanan försvinna.
Istället skulle man tvingas köra 2-3 dagar på bana med instruktörer som visade spårval, bromsteknik osv.
Förhoppningsvis skulle bandagarna ge nybörjarna en större förståelse för vad som händer när man kommer för fort in i en kurva (singelolyckor är vad jag vet den vanligaste dödsorsaken bland hojåkare).
sandstream skrev:(singelolyckor är vad jag vet den vanligaste dödsorsaken bland hojåkare).
Jag håller med dig, men det kan du aldrig få en 21åring att förstå.69:an skrev:Nej, i enskilda fall kan säkert skillnaden vara försumbar. Men som helhet har 24-åringar större personlig mognad och bättre utvecklat omdöme än 21-åringar. Det är i den åldern (ca 20-25) många går från "pojke" till "man" med ändrade förhållanden i boende, jobb, familj, kanske egna barn etc, vilket påverkar perspektiv och riskmedvetande mer än många vill tro.
Du ser, man kan lite ändå69:an skrev:Singelolyckor utgör ca 42% av alla hojolyckor med dödlig utgång...
MC-MC: 12
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |