EU regga pocketbikes?

apa

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
gammhonda
är det någon som lyckats registrera en pocketbike som EU moped?

Last edited by a moderator:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
eu moped är väl onödigt, regga som vanlig moped, det kan ju inte misslyckas.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
apa skrev:
är det någon som lyckats registrera en pocketbike som EU moped?

Går nog inte då den måste, registreringsbesiktiga!! Det går ju inte ens att regga in en 30 moped som eu, tror då knappast att en minimoto går då tyvärr :confused:

Last edited by a moderator:

apa

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
gammhonda
jag har hört att det typ inte går att regga som vanlig moped längre, eu vill typ att det bara ska finnas eu moppar, men om det går så måste man väl dreva ner den så den bara går 30 mm, iofs drevar man bara upp den igen sen

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
mopeder behöver bara vara 50cc tror jag, dom kollar inga hastigheter, bromsar, blinkers, lysen eller nånting

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
Var på Isle of Man, och där såg jag 2 minimoto med regskylltar. Hörde mig för lite och fick väl inget rakt svar.(inte någon av minimotokillarna, dom försvann) Men, om jag fattade rätt kan man regga hojen på 2 sätt. För körning på dagen. Då krävdes tuta och bromsljus. Annars måste du hänga dit allting. Om de stämmer borde man kunna registrera sin hoj i England och sen importera den hit. Då måste dom nästa släppa igenom den, utan massa buller tester och sån´t skit. För där skulle det stupa direkt.
Passa på att kolla in min sida för juniorer. En massa minimoto och nu, en hel del 125 junior eftersom jag även är inblandad i SMC satsningen "Roadracing Fabriken" Live chatten kan bli rätt kul på kvällarna.
www.maximum-sweden.com

apa

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
gammhonda
honkiie skrev:
mopeder behöver bara vara 50cc tror jag, dom kollar inga hastigheter, bromsar, blinkers, lysen eller nånting

vanlig moped får bara ha en hästkraft på bakhjulet och gå 30km/h, och nu har jag fått veta säkert att det inte går att registrera eller tillverka vanliga mopeder längre, dom måste vara eu moppar :rolleyes: :(

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Problemet ligger i typintyg från tillverkaren. Om man kan få ett typintyg från tillverkaren att pocketbike'n är tillverkad för den svenska marknaden, samt går i 25km/h, då är den redan godkänd som oregistrerad moped.

Jag har kontrollerat möjligheterna noga, då jag själv velat köra med minimoton som laglig moped.

En svensk-köpt minimoto kan det finnas chans för, men det är lönlöst med en USA- eller kina-import.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
apa skrev:
jag har hört att det typ inte går att regga som vanlig moped längre, eu vill typ att det bara ska finnas eu moppar, men om det går så måste man väl dreva ner den så den bara går 30 mm, iofs drevar man bara upp den igen sen

typ.... typ....typ... fjunis

//jaG

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Skulle inte vilja fara omkring på en minimoto i trafiken..
Bilister ser ju inte mig nu när jag åker en "vanlig" hoj..
Kan tänka mig hur det skulle sluta på en minimoto.. :huvet

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...