Tjo,
Jag och några gamla polare har planerat en 3 veckors europa sväng med start om mindre än 2 veckor. Vi kör Göteborg-Kiel färjan, den avgår på kvällen och man anländer i Kiel på morgonen. Blir perfekt att börja dagen utvilad och dunka av ett antal mil autobahn för att komma ner till bättre och mindre vägar.
Det är första turen för oss så man vet ju inte riktigt vad man ska ha med och vad man kan skippa. Jag har dock fått tipset att packa det man tror man ska ha med, skriva ner det på en lista och stryka det man aldrig använde från listan när man kommer hem så man vet vad man inte ska ha med nästa gång.
Vi kommer att köra västra tyskland, luxemburg, östra frankrike, schweiz, österrike, ungern och sedan tillbaka upp. Vi har planerat att köra från 9-10 på morgonen till 15-16 på eftermiddagen utan att ha någon speciellt detaljerad rutt utan vädret och vägarna får bestämma.
Boende börjar vi leta på eftermiddagen längs de mindre vägarna och så är det bara att hålla tummarna för att det finns något ledigt.
Ett alternativ är annars att peka ut var man ska åka dagen efter och låta stället där man bor natten innan ringa och fixa boende för nästa natt. Jag har hört att det ska funka bra men vet inte av egen erfarenhet än.
Jag kan återkomma med mer info framåt med tips & trix om det är någon som är intresserad.
Vi får se, man kanske får blodad tand och vill köra nästa år också
/Marcus