ev köp av skrotad RD 350?

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Har en bekant som har en RD 350 årsmod? tror det är 84???
Kan kanske få ta den bara den kommer av gården eller ta den för nåra hundringar, den är nämligen skrotad så den finns inte längre. Den har stått i hans uthus i tio år så frågan är om den går överhuvud taget?? Provade den när jag åkte RD 125 när jag va 16.
Tänkte göra till streetfighter och ha som bushoj men vet inte om man kan vara så fräck. Den blir ju liksom oförsäkrad och allt men kanske om man hade den till bankörning. Det är ju svårt att låta bli om det är billigt.
Gratis är gott!!

Ps. Eller är det helgerån att sabba en gammal RD? Men å andra sidan så är den ju redan död. :fakta

Nu lär man väl få :whip :fatta! :kulspruta men det är väl här man ska rådfråga om sånt lr??

2takt e coolt

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Köper du den inte, så har jag andra ting på den, okej?

En RD 350 är en kul hoj. Om den går efter att ha varit crashad i 10 år är svårt att veta. Det kan kosta allt mellan 500 kr och 20'000 att få igång den.

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
I hur illa skick är den då för övrigt?

edit: Får jag första ting på den efter dig? Seriöst, alltså.. ;)

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Tror den e i skapligt skick om han inte har vart ut på nån sån där offroadvända med den. Nån blinkers saknas vad jag minns när jag såg den sist (det va ett tag sedan).

Hoppas bara den står kvar för jag har inte prata med honom på länge. Det bara slog mej igår att han hade den stående och att fråga mej förut om jag ville ha den. (måste luska vidare i detta)

Ja john det är lugnt ska se om den är kvar först....hoppas.

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Och om den ändå inte fungerar, kan man köpa en annan hoj och ta reservdelar till den dyrare hojen...

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Har nu varit och pratat med killen i fråga och han hade tyvär sålt hojen eller hojarna för det var nämligen så att han hade 2st det var därför han hade en som var skrotad och en med papper på för att ha delar men båda var körbara. Den ena med ypvs had skurit efter ett tag och han som körde sönder den är en släkting till honom så han köpte båda hojarna för....... hör och häpna 500 kr. Dock har han sålt dom vidare till sin systers pojkvän som tydligen hade åkt RD tidigare. Hmmmmm

Längre än så kom jag inte idag men detektivarbetet fortsätter.
Får jag ge 500 spänn för båda så slår jag till direkt. Hehe.... :D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...