EveryTrail GPS Tracker

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Vad använder du för tracker för att enklast lägga upp dina turer på nätet?

*EveryTrail Pro*
Jag har fastnat för EveryTrail Pro som dels har en pausfunktion som så man kan tracka enbart de intressanta avsnitten samt en kamerafunktion för att bifoga bilder direkt.

Men framför allt gillar jag att man sätter titel och beskrivning innan uppladdning så är allt klart på webben direkt efteråt.
Den enda efterbearbetning jag brukar göra är att ta bort tidsstämplarna från GPS-datan innan jag gör den publik.

*Endomondo Sports Tracker*
Förut körde jag en del med Sports Tracker som egentligen är till för cykling. Men den trackade enbart och we sajten var jag inte så imponerad av förut.

*Mbike Tour*
Har jag bara provat att ladda upp några tracks till. Men då de försvann (togs bort?) efter någon vecka så har jag inte brytt mig om den ngt mera.

*Motorcycle Roads*
Denna app fungerar än så länge bara i Australien och på Nya Zeland, men den verkar väldigt lovande och har även en funktion för att spela upp videos av körningar som lagts upp på YouTube :tummenupp

*BestBikingRoads*
Idag hittade jag en dedikerad MC-app som även omfattar Sverige.
Fast istället för att trackar när du kör så plotter du manuellt hur du tror att du kört.

Betygssättningen är däremot väl utbyggd och är till skillnad från EveryTrail väl anpassad för MC-körning.

*Upp med era tracks på nätet*
Tyvärr verkar det bara vara jag själv som lägger upp sköna spår i Skåne (har inte hittat ngn annan seriös ännu).

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det här luktar utstuderad reklam lång väg. Med länkar och text.
Ett riktigt skolexempel för SEO.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ah, ok. Främsta finessen med de trackers (förutom BestBikingRoads) som nämnts här är att de har integrerad uppladdning av tracksen till en sajt så man slipper pilla med det själv :tummenupp

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Ah, ok. Främsta finessen med de trackers (förutom BestBikingRoads) som nämnts här är att de har integrerad uppladdning av tracksen till en sajt så man slipper pilla med det själv :tummenupp

Jag gillar att pilla själv på sanna saker :)

Mitt idé för den var att spåra bra tracks som jag åker och senare konvertera dem till tomtom routes och köra nån gång igen

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jepp. Samma här.
Men jag vill sprida glädjen vidare också :tummenupp

Dessutom taggas alla foton du tar med EveryTrail till tracken (Pro-funktion) så att du lättare kan placera in hur det ser ut där du varit :yoparty

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jepp. Samma här.
Men jag vill sprida glädjen vidare också :tummenupp

Dessutom taggas alla foton du tar med EveryTrail till tracken (Pro-funktion) så att du lättare kan placera in hur det ser ut där du varit :yoparty
Det finns foto knappen på den också och någon typ av Windows mjukvaran för att koppla de ihop.

För att sprida glädjen vidare ska jag använda Contour GPS :D

Till exampel:
http://contour.com/stories/bollebygd-olsfors

Men jag måste hitta sätt att ha bättre ljud, lite musik, osv. i filmer ;)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning