Exc eller Sxf, dilemma!

Plojten

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Cagiva mito evolution -98
Hallå, efter många "sömnlösa nätter" så hoppas jag att ni har svaret på vad för hoj jag skall satsa på.
Jag har kört mycket enduro och lite cross sen jag var ungefär tio. Har aldrig varit speciellt insatt i modeller osv utan kört mest på det jag fått tag i eller det som varit billigt i förhållande till vad man fått. Nu däremot när jag börjat jobba och tjänar pengar och har råd att sponsra mig själv tänkte jag köpa en ny, ordenlig maskin, nått som man faktist har nån form av chans att utmana med. Efter mycket påläsning så har jag kommit fram till att en ktm 350 är hojjen jag vill lägga mina pengar på, dock så vet jag inte om jag skall köra på exc eller sxf?

Jag är överlägset bättre på att köra enduro och har en egen slinga som är mycket krävande. Men
I området där jag bor just byggits en ny crossbana där nästan alla mina vänner antagligen kommer hålla till, och jag vill förstås också kunna utmana där.
Vad skall jag välja?
Någon här som kör enduro med Sxf eller kör på bana med Exc?

Tacksam för svar

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag är visserligen rätt kass på att åka men jag ar en EXC 450 som jag motionerar med, både crossbana och enduro.
Tycker det funkar´. begränsninen sitter i föraren...

Jag tror att exc 350 är en fin hoj . dessutom kan du köra enduro lagligt :tummenupp

Hur du justerar chassit är upp till dig och klippet i motorn på exc´n borde räcka...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Lite mjuk fjädring på exc för o dra de största hoppen på crossbanan men annars så.
Jag kör hellre enduro på crossbana än cross på endurobana.

xtramember

Medlem
Gick med
1 Feb 2009
Hoj
2006, Suzuki bandit 1200. 2008, Honda CRF 450.
Jag kör hellre cross i endurospåret än enduro på crossbanan så jag är tvärtom mot Norman här ovanför, så nu har du något att fundera på:) men det är nog mest för att jag kör 95% crossbana, det är ju roligast:)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln