Exportera i vilket format från Premiere till TMPGEnc?

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Jag har lite problem att konvertera mina alster till MPEG2 för att sedan bränna dom på DVD.

Hittills har jag exporterat filmerna som MS DVI (default inställningar) från Premiere 6.02. Sedan har jag kodat dom i Nero 6 (blir ganska sunkig bildkvalitet). Efter det provade jag Canopus ProCoder men demoversionen är begränsad till 5 minuter film... Kvaliteten blir ypperlig men filmen är längre än så.

Problemet är att TMPGEnc klagar på att filmfilen är trasig eller av ett format som inte stöds. Trasig tror jag inte att den är eftersom både Nero och ProCoder läser den utan att klaga. Då återstår filformatet.

Vilket format ska jag välja när jag exporterar från Premiere om jag vill kunna koda den i TMPGEnc?

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Jag hade liknande problem när jag skulle DivX-komprimera mina filmer i VirtualDub som jag klippt ihop i Premiere. Det visade sig att jag saknade en DV-codec. Kanske samma sak för TMPGEnc. PM:a din mailadress så beamar jag över den (den är 252 kb stor).

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife