Extern kamera utan A/V in.

MC Doktorn

Guest
Jag har blivit allt mer sugen att filma nära jag kör.

Hur gör man när moderna kameror i dag inte har RCA A/V in längre? Tänker på alla kameror idag som spelar in på DVD/HD/Minneskort i högre kvalitet.

Ingen av dessa har RCA A/V in.

Som recorder har jag en Canon DC20E har bara A/V Out, verkar ganska kört då ?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
What he said^^^^

Jag har precis köpt en Contour HD, jäkligt smutt!

den får inte så bra kritik på Dustin, vart finns den där sonykameran som Fürsten rekommenderade, fanns en tråd men hittar den inte.

Den här kameran har mycket sämre bildkvalitet än alla vanliga videokameror. Det är suddigt, skakigt och med påtagliga brister i linssystemet. Om du använder kameran som tänkt, på en hjälm när du rör dig, så blir det _bara_ vindbrus av ljudet. Kameran är absolut inte vattentålig även fast de påstår det. Fästet är primitivt och vingligt. Det följer inte med något linsskydd, det är alltså väldigt lätt att smutsa ner och repa linsen när man transporterar/förvarar kameran. Om du använder kamerar t.ex. vid motorcyckelåkning kommer linsen snabbt vara nedkladdad med insekter. Inget borttagbart/utbytbart linsskydd finns. Jo det sitter en plastskiva framför linsen men den är fast monterad så det hjälper inte. Programvaran man får med för att titta på och editera filmerna fungerar inte på "exportversioner" av Windows. Vi kan alltså inte använda den utan behöver köpa till en fungerade programvara. Jämfört med min lilla Cannon stillbildskamera i samma viktklass ger VhdolrHD sämre bildkvalitet på video. Jämfört med min 10år gamla DV kamera är är VholdrHDs bildkvalitet ett skämt. Information om detta finns på Vholdrs webforum även fast USA folket där är så artiga (tack för att ni försöker göra något till oss) och en del faktiskt är glada över att det finns en sådan här mojäng och accepterar den usla kvaliten. För de flesta av oss är nog en vanlig liten videokamera mycket bättre.

http://www.dustin.se/pd_5010315382.aspx

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...