fälgar till bygget

Solid snake

Guest
Har du drivpaket på högersidan då?

Jag själv hade nog inte satt gjutna fälgar på motard, fast du kanske bara ska köra gata, har hört att gjutna inte är så bra till att köra på grusvägar med en massa hål i då de inte flexar som en ekerfälg.

Pål1

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
gsx 1100
Tja okej nej jag hade bara tänkt att köra gata, men jag tänkte att efter som dom kommer från en 125a så kanske det var för smala eller klena`?
MVH

Solid snake

Guest
Här är dimensionerna på hjulen till RS 125.

Front tyre dimensions: 110/70-ZR17
Rear tyre dimensions: 150/60-ZR17

Edit: tror att fälgarna håller för det, iaf framfälgen. :hihi

Pål1

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
gsx 1100
[ skönt att det kanske håller:tummenupp
men är lite rädd för att det kanske se konstigt ut om bak fälgen är för smal eller är det ingen större risk+ vad tror du ?

Solid snake

Guest
Det är nog ingen större risk för det, i värsta fall kan du nog få på ett 160 däck, så kan det se fetare ut även om däcket blir högre på fälgen.

Edit: 120 däck fram borde inte vara omöjligt heller, fast jag tycker att du ska köpa ett par riktiga ekerfäkgar, då det blir mycket snyggare och lättare med däck + det ser ju rätt ut från början.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Köp ekerfälgar är mitt tipps då det är grymt fult me gjutna till motard.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
okej men det springer så jäkligt i pengar hittade ett par fina eker fälgar men 8800 lite mastigt men får ta en alvarlig funderare !!!

Hitta bara rätt säljare. Jag köpte själv i våras ett par fälgar kompletta med nya däck och husabergs 320mm stålskiva samt 2 uppsättningar lätt begagnade regndäck och ett sliks fram för 6500. Blev budgivning då fälgarna låg ute först för 5500, tur som jag hade så var de andra intressenterna inte så seriösa att de ville betala mer än mig. Men dessa priser går att hitta fälgar för, spec nu ett år senare när motard har blitt ännu vanligare och fälgarna inte är lika exklusiv vara.

Ortefon

Der Landwirdschaftminister
Gick med
12 May 2005
Hoj
DR650SE
Vilken modell av dr 650 har du? Själv har jag ett par nav liggande som ska passa Dr650SE. Hade själv tänkt att ekra upp dom på 17" fälgbanor men det blev att jag köpte en komplett uppsättning begagnade hjul istället.

Pål1

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
gsx 1100
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha