Fälgtejp?

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
Tjena!

Vart får man tag på fälgtejp? Finns i rött, gult blått o tejpas på kanten av fälgen om jag inte tar helt fel.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
märket (3M)maskering tejp finns i blått och finns på lackfirmorna. en rulle kosta ca30kr och räcker till många hjul.
Mitt har suttit på i 1000mil och det finns inga tendenser till att det skall lossna.
Mvh Jonas
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jonas Gardèus skrev:
2179342 märket (M3)maskering tejp finns i blått och finns på lackfirmorna. en rulle kosta ca30kr och räcker till många hjul.
Mitt har suttit på i 1000mil och det finns inga tendenser till att det skall lossna.
Mvh Jonas
Hur bra överlever det däcksbyten? :va
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Gå till någon lokal dekal firma så hjälper de dig vilket som lämpar sig och du kan få efter önskade mått och massor av färger att välja på.
Gav 80 kr för en rulle som långt o väl räcker till många hojar eller flera varv runt fälgen om så önskas :hihi
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
R1 racer skrev:
2179370 Gå till någon lokal dekal firma så hjälper de dig vilket som lämpar sig och du kan få efter önskade mått och massor av färger att välja på.
Gav 80 kr för en rulle som långt o väl räcker till många hojar eller flera varv runt fälgen om så önskas :hihi


Ok, hade för mig jag såg nån som sålde det här på forumet. :confused:
Men ok, så det är bara o snacka me nån dekalfirma då.
 

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
SPÅNGA
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
3m

Jonas Gardèus skrev:
2180255 Det håller hur bra som helst :banana
Och 3M tejpen är mycket böjlig utan att det blir veck

Om jag inte vill beställa via internet finns det nåt butik i Stockholm som man kan köpa???
 

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
SPÅNGA
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
Lackfirma eller dekalfirma???

Är det ngn som vet ett lackfirma eller dekalfirma i närheten av spånga eller bromma??? Tänkte köpa fälgstripes "style" till hojen.

//Alle
 

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Täby
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Ang montering av "rimstripes"

Hur i hela friden gör man ? ,testade först med eltejp /vanlig tejp men jag tycker det verkar omöjligt att få en bra linje runt fälgen :mad:

/j
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Modifier skrev:
2185307 Hur i hela friden gör man ? ,testade först med eltejp /vanlig tejp men jag tycker det verkar omöjligt att få en bra linje runt fälgen :mad:

/j

Har du depåstöd underlättar det. Fäst tejpen mot nederkant av fälgbanan, sedan försöker du följa den kanten genom att sakta, sakta rotera fälgen och stryka ut tejpen med tummen.

Beställ fälgstripsen hos er lokala reklammakare, blir billigast så.
 

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
SPÅNGA
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
maskerings tejp!!

Jonas Gardèus skrev:
2179342 märket (3M)maskering tejp finns i blått och finns på lackfirmorna. en rulle kosta ca30kr och räcker till många hjul.
Mitt har suttit på i 1000mil och det finns inga tendenser till att det skall lossna.
Mvh Jonas

Funkar det här???
produkter.asp
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
Skulle det funka likabra med självhäftande pvc-folie? Snackade med nån reklam snubbe här o dem hade bara sånt. självhäftande spandex-folie. :va
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Scott Sexpump skrev:
2193371 Jag kan inte annat än rekommendera bikersneeds produkt.
Den var riktigt lättarbetad och framförallt blev resultatet alldeles förträffligt. :)

Jo men för det priset fick man 2-3 rullar (möjlighet att välja på nästan all världens färger) på en dekal firma,tjep som är lika lättarbetad :7peta
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
R1 racer skrev:
2193380
Scott Sexpump skrev:
2193371 Jag kan inte annat än rekommendera bikersneeds produkt.
Den var riktigt lättarbetad och framförallt blev resultatet alldeles förträffligt. :)

Jo men för det priset fick man 2-3 rullar (möjlighet att välja på nästan all världens färger) på en dekal firma,tjep som är lika lättarbetad :7peta

Dessutom tycker jag personligen att de är lite för breda, ser för "fett" ut.
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Japp, så är det.

R1 racer skrev:
2193380
Scott Sexpump skrev:
2193371 Jag kan inte annat än rekommendera bikersneeds produkt.
Den var riktigt lättarbetad och framförallt blev resultatet alldeles förträffligt. :)

Jo men för det priset fick man 2-3 rullar (möjlighet att välja på nästan all världens färger) på en dekal firma,tjep som är lika lättarbetad :7peta
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top