Fällbar skylt [ rs 125 ]

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Till en början går det ju att diskutera varför man ska ha en sån, men det jag undar är om någon lykats göra en och om ni har några förslag till hur man kan göra en.... har en teori om en fjäder som belastar skylten och med nån knapp tryckning ska man kunna få skylten att lossna ur det fasta läget så den göms för bakomvarande fordon :yoparty
Skriv om ni har idéer

Gärna bilder om det är någon som lykats, har hitat kit där dom säljer såna men kostar typ 1,5tkr inte så sugen på det+ att dom passar inte rs 125 :(

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
RS "Alex" skrev:
Till en början går det ju att diskutera varför man ska ha en sån, men det jag undar är om någon lykats göra en och om ni har några förslag till hur man kan göra en.... har en teori om en fjäder som belastar skylten och med nån knapp tryckning ska man kunna få skylten att lossna ur det fasta läget så den göms för bakomvarande fordon :yoparty
Skriv om ni har idéer

Gärna bilder om det är någon som lykats, har hitat kit där dom säljer såna men kostar typ 1,5tkr inte så sugen på det+ att dom passar inte rs 125 :(

Är det en sån man fäller upp när man ska köra ifrån snuten?

Varför ens bara lägga ner jobbet?, Kvittar ju om du kör ifrån dom och dom ser skylten vem har sagt att du kört hojen fast den står på dig?

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Varför inte bara använda en liten elmotor? Kopplar till en knapp på styret, och se till att man kan få motorn att gå framåt och bakåt. Därefter montera skylten med gångjärn nedtill, och hissa ner skylten vid tillfälle! När det är lugnt kan man ju bara hissa upp den på samma sätt... Fiskelina från elmotorn till skylten? :näsblod :gnissla

/Johan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En elektrisk motor med 2 stop, sen får man laborera med utväxlingen ...
Torkamotor är nog ganska bra

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
eh. :tungan Jag tycker du ska köra på fjädergrejen.. tycker jag låter bättre.. så drar du en vajer bak som ska spännas för att frigöra fjädern.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Padde skrev:
Är det en sån man fäller upp när man ska köra ifrån snuten?

Varför ens bara lägga ner jobbet?, Kvittar ju om du kör ifrån dom och dom ser skylten vem har sagt att du kört hojen fast den står på dig?

Även om snuten ser din skylt så gör dom ingenting, iallafall inte mot mig :banana :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...