Färg borttagning?

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Behöver lite snabb hjälp från er veteraner. Håller på att ta bort färgen på en kåpa i alu, eftersom polering förbereds. Vet inte om det är pulver lack lr vanlig 2komponets, men det är lackat från fabrik och kåpan är 100% ny.

Började med att smeta in kåpan i biltemas färgborttagnings medel.
Efter ca 20 timmar började jag skrapa av färgen med en plastskrapa. Färgen hade inte släppt utan bara löst sig lätt, på alla stora plana ytor fick jag bort färgen utan problem.

Dock sitter färgen orubblig runt alla skruv hål o.s.v! Har lagt in den i biltema medlet nu 2 gånger till men får fortfarande fan inte bort det. Har slipat med så grovt som 120 våtslip men icke.

Vad ska jag göra? Är biltemas färg borttagnings medel äns bra? Borde jag investera i medel av mer erkänt märke kanske?

Aja glad för svar! /leo

Glasblästring är receptet...

Bromsrengöring löser knappast upp en bra färg! Kanske kanske en skit spray färg från biltema.

Inte rinner färgen av från bromsoken om jag tvättar beläggen med brake cleaner???

Bromsrengöring löser knappast upp en bra färg! Kanske kanske en skit spray färg från biltema.

Inte rinner färgen av från bromsoken om jag tvättar beläggen med brake cleaner???

Skall du söka så är det nog "Bräkleen" du får fler träffar på, tex hos www.touring.se :tummenupp

Okej då blästrar jag ren skiten i dagrana ;)

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back