Färgkoder till Kawa

Humpas

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
ZXR 750
Någon som vet var de sitter eller var man kan få tag på dem. Har en blåmetallic ZXR 750 -91 :huvet

Är själv nyfiken på färgkoden för en blåmetallic zxr -91.

Tyvärr finns det flera blåa färger på colorite för just zxr. Svårt att veta vilken man ska ha då.

är det någon som har färg koderna till kawwan?
såg denna "roliga" tråd när jag sökte...
Har en blå som jag tänkte laga lite små repor på.

Humpas skrev:
Någon som vet var de sitter eller var man kan få tag på dem. Har en blåmetallic ZXR 750 -91 :huvet

Jag frågade tex Kawasaki Sverige, om färgkod till Kawas gröna färg. Fick till svar att mcbranschen inte använder sig av färgkoder

JB

Jas-95 skrev:
Jag frågade tex Kawasaki Sverige, om färgkod till Kawas gröna färg. Fick till svar att mcbranschen inte använder sig av färgkoder

JB

:rofl

De går på känn va?! :hihi

Jas-95 skrev:

JB

Jag köpte ett lackstift till min gröna Kawa, och det var ett Kawasaki originaltillbehör..

Det enklaste är att gå till en stor lackfirma, dom brukar medelst ett elektroniskt hjälpmedel (Ser ut som en klumpig penna som är kopplad till en dator) läsa av fägen på det föremål som man har med sig. Och därefter blada färgen.

Last edited:
Jas-95 skrev:
Faktiskt va det så hon sa på Kawasaki! En bra lakerare har inga probs att hitta rätt färg sa hon. Jaha sa jag då får jag väl fråga någon bra lakerare :kocko

JB

Jag ringde till Autoexperten i Växjö, dom har färgkoder till samtliga ninjamodeller, och han påpekade även att han gärna säljer lack till oss..

Jocke K skrev:
Jag ringde till Autoexperten i Växjö, dom har färgkoder till samtliga ninjamodeller, och han påpekade även att han gärna säljer lack till oss..

Jaa det kanske säger något om damen jag talade med!

JB

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back