Få bort katter från vår altan?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Några kära grannar (olika på området) låter sina älsklingar springa lösa på området (radhusområde). Detta har resulterat i att vår barnvagn är nerpissad (får köpa ny för lukten går INTE bort), dynorna på utemöblerna är nerhårade och nerpissade + lite annat smått och gott på altanen och uteplatsen!! :4skrika :huvet :mad: Ägarna har fått tillsägelser av föreningen, men de skiter i vilket. Hur ska jag göra för att hålla katterna väck??? Att spruta vatten funkar inte, för jag kan inte stå och vakta 24/7.

exiteme skrev:
Några kära grannar (olika på området) låter sina älsklingar springa lösa på området (radhusområde). Detta har resulterat i att vår barnvagn är nerpissad (får köpa ny för lukten går INTE bort), dynorna på utemöblerna är nerhårade och nerpissade + lite annat smått och gott på altanen och uteplatsen!! :4skrika :huvet :mad: Ägarna har fått tillsägelser av föreningen, men de skiter i vilket. Hur ska jag göra för att hålla katterna väck??? Att spruta vatten funkar inte, för jag kan inte stå och vakta 24/7.

Bilbatteri och stängsel. Citron funkar också.

exiteme skrev:
Att spruta vatten funkar inte, för jag kan inte stå och vakta 24/7.

Brukar räcka om du träffar dem en gång så håller de sig borta. Skaffa dig en rörelsedetktor till en lampa på uteplatsen så får du en förvarning när de kommer, och så sprutar du ner dem ordentligt med ett vattengevär eller någe. :tummenupp

skjut ett par och häng i svansen ute på tomten..

nä, det kan va ett helvete att bli av med. jag hade provat nån form av elstängsel. Vi hade en under trappan hemma, men den fick sig en rejäl omgång vatten sen drog den för gott.

Slå ihop eller hyr en fälla o lämna in satyget till polisen så får ägarna lösa ut den, kunde man göra förut när jag bodde i villaområde. Eller så kan du göra så som polisen sa till oss, "åk ut i skogen skjut fanskapet" :)
Men nu bor jag på landet o har hundar som sköter kattjakten, men nu har jag möss o skit som käkar upp dynor istället :huvet

Välj den ekologiska vägen, skjut snöskator för att mata in en räv, som i sin tur löser kattproblemet :)

Jag flinade ordentligt häromåret när jag såg en räv stå och kalasa på grannens katt :D

organdonator skrev:
Slå ihop eller hyr en fälla o lämna in satyget till polisen så får ägarna lösa ut den, kunde man göra förut när jag bodde i villaområde. Eller så kan du göra så som polisen sa till oss, "åk ut i skogen skjut fanskapet" :)
Men nu bor jag på landet o har hundar som sköter kattjakten, men nu har jag möss o skit som käkar upp dynor istället :huvet
Då lär man få sig en tankeställare iallafall om man måste lösa ut katten på polisstationen.
Katter i villaområden eller tätbebyggt område hör hemma inomhus.

sEiKo skrev:
Då lär man få sig en tankeställare iallafall om man måste lösa ut katten på polisstationen.
Katter i villaområden eller tätbebyggt område hör hemma inomhus.

Polisen lär ju inte bli glada över att vara barnvakt åt en massa katter så skulle inte förvåna mig om dom inte tar emot dom längre. Har för mig att man fick betala 200:- eller nått för att lösa ut dom då.
Håller med dig om att dom inte ska springa lösa i tätbebyggt område men kattägarna håller ju sällan med om det.

Sätt en fälla och fånga dom. har dom halsband med ägarens namn osv på så ring och be dom hämta den, och förklara vänligt men bestämt att nästa gång kör jag xx mil iväg o släpper den, utan halsband.

har dom inget halsband = xx mil bort, no questions asked!!

exiteme skrev:

Först av allt, ta in barnvagnen och luta utemöblerna mot bordet så att de ej går att ligga på.

Sen måste du jaga bort alla katter du ser. Spruta gärna vatten på dem när det blivit varmare ute. Till slut lär de sig att det inte är så kul att springa omkring på din altan. Trägen vinner. Frågan är vem som är envisast :)

exiteme skrev:

Lösning: Fånga en sätt den i lerduvekastaren, låt den statuera exempel,funkar inte detta upprepa proceduren, till slut är problemet löst.

Hink vatten!
Paintbollgevär
Luftgevär
Köp en hund
Basebollracket/golfklubba eller vilket sportredskap som helst....

:arsele Alla djurvänner behöver inte gå upp i taket nu.........Ironi, säger det igen Ironi

Urrrk, va äckligt det låter. :mad:
Jag vet att det ska finnas nån form av avvisande medel i zoobutikerna, i form av nått pulver el. dylikt som strös ut.
Men det ska ju inte ni som drabbas behöva bekosta, det skulle ju klantskallarna till kattägare stå för. :huvet

Det är väl ändå kattägarna som ska "straffas" för att inte ha koll på sina katter?
Tryck in hundbajs genom brevinkastet osv.

Att skjuta/plåga en katt är straffbart

Musfälla med kattmat i kopplad direkct till den nedfallande motorsågen?

Ska man inte ha husdjur i huset?!?! :mad:

Dessa jäkla frigående katter o hundar som rastas utan koppel osv retar mig ngt enormt. Behåll era zlatans äkcliga djur för er själva!!!1 :4skrika

exiteme skrev:
Gå till en granne med katten i nackskinnet och visa upp allt som katten "just" pissat ner. Så får dom köpa nytt... Tror inte de har katten löst efter det.

Kan ni inte gå ihop flera drabbade grannar, och söka upp kattägarna, ta med er dom förstörda prylarna och fråga dom om dom skulle vilja ha sina ÄGODELAR nerpissade av katter??

*/ ?>
Back