Få bort larmknapp från handskar

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Nej, jag har inte snattat. Däremot köpte jag ett par crosshandskar på en MC-affär som inte behöver nämnas närmare (men den ligger i Kungens Kurva). De hjälpte mig vänligt med att packa ner handskarna i en kasse, dock fortfarande stadigt hopsatta med larmknappen.

Hur fan får jag nu bort skiten utan att åka tillbaka till Sthlm alternativt tigga i andra affärer med liknande system?

Det är varianten med en rund plastbricka med en lätt räfflad kon på ena sidan och en liten metall-"nit" på andra sidan. En magnet är det som skall göra det, men vilken sorts magnet och hur?

Tur jag inte skall använda dem nu i veckan... men sedan är jag borta en vecka, sliter hund i en vecka och sedan skall jag förmodligen använda dem. :huvet

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
ft skrev:
Nej, jag har inte snattat. Däremot köpte jag ett par crosshandskar på en MC-affär som inte behöver nämnas närmare (men den ligger i Kungens Kurva). De hjälpte mig vänligt med att packa ner handskarna i en kasse, dock fortfarande stadigt hopsatta med larmknappen.

Hur fan får jag nu bort skiten utan att åka tillbaka till Sthlm alternativt tigga i andra affärer med liknande system?

Det är varianten med en rund plastbricka med en lätt räfflad kon på ena sidan och en liten metall-"nit" på andra sidan. En magnet är det som skall göra det, men vilken sorts magnet och hur?

Tur jag inte skall använda dem nu i veckan... men sedan är jag borta en vecka, sliter hund i en vecka och sedan skall jag förmodligen använda dem. :huvet

Våld? :rolleyes:

borde väl gå att slipa ner niten tror jag, jag är inte säker, men det borde gå

Rikkard

drakkiR
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sjösala Rotterdam
Det är lika bra att du går in i en affär. Ta med kvittot bara så de inte misstror dig. Annars kan du ju skicka tebax dem till affären så får de stå för frakten o skicka nya handskar!

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Haha jag fattar vad du menar MCB men jag säger så här: har för mig att du är av invandrarbakgrund sen en tidigare diskution.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Men det är ju sant. Alla invandrare är kriminella!

Se på mig. Jag var invandrare fram till för ett par år sedan. Och jag håller på och försöker ta reda på hur man eliminerar stöldskydd!

Q.E.D. :tummenupp

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Men en stark magnet borde du få isär handskarna.

Annars får du väl använda handskarna som bojjor ist!

Gabor

Guest
Peaceinn skrev:
Passa dej Gabor snart är Markus på dej för jag antar att du är av invandrarbakgrund.

Jo napot kivanok, pontoscan udj van.... :tummenupp

Markus är så välkommen att diskutera vad som helst, när som helst, VAR SOM HELST.... :yoparty

McB skrev:
Med de åsikterna? Det vore minst sagt ironiskt. :rofl

Hogy van ?? Miert nem tanolt masik nyelvet ?? :lol ... :cdevil

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Går det inte att knipsa av själva metall -niten? Funkade för oss på jobbet iallafall när vi provade hur säkert det var..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept