Få hojar på Tullinge ?

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Synd att det inte är fler som tar sig i kragen och kör på Tullinge. Kör man i Streetbike behöver man inte 300 hk, en R1000 i orginalskick räcker till för att vinna (10.10 i breakout). Hoppas fler testar en gång och kan upptäcka tjusningen med detta. :banana
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Jag skulle ha kört men jag kände mig lite sliten från lördagen så jag bestämmde mig för att skita i det...
Men jag kommer garanterat att köra nästa år om inte före...
Jag ska lämna in hoj på tuning och se om det inte går och skrämma ur lite mer effekt...Sen är det bara att köra.
//TwinSucker
 

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
VAGNHÄRAD
Hoj
ingen just nu
J.J skrev:
Synd att det inte är fler som tar sig i kragen och kör på Tullinge. Kör man i Streetbike behöver man inte 300 hk, en R1000 i orginalskick räcker till för att vinna (10.10 i breakout). Hoppas fler testar en gång och kan upptäcka tjusningen med detta. :banana

skulle kört...men min hoj bara försvann... :fatta!
 

Rider71

BikeKnight
Gick med
13 Oct 2003
Ort
UPPSALA
Hoj
GIXXER 1100
När Tullinge nu lagts ner så, kanske Lunda flygfält nästa år !!!

:Bugar Där finns bana o köra på med bra grepp o kommer troligen att köras D-träningar med T-stegar nästa år som detta år alltså varannan vecka, ifall om intresset finns så kan man kontakta Kenneth på 0704-921660 !!

"RACE AND RIDE"

Mvh/Rider71. :banana
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Tullinge kommer att leva vidare 2005 också meddelade Lelle vid sista racet i år. Han skulle få skriftligt på det kommande vecka. Bra va ??!! :banana
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Weeee :banana
Tullinge nästa år :tummenupp
Ska sälja Duken till förmån för en snabbare hoj (Busa eller gixxer 1100) + att tjejen vill åka lite skönare.....
Så någon som e sugen på en fet Duke så är det bara att skicka mig ett PM. Har även annons här på forumet med bild och mer info!

Sorry JJ att jag spammar din tråd :tungan
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Vad hamnar man i för klass om man åker Gsxr 750 turbo? är ruggigt sugen på att prova dragrace...
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
2004 hade du kunnat åka i streetbike, vet inte om det blir ok nästa år - skulle tro det. Då behöver du bara tänka på att inte kliva under 10.10. Jag har läst att den tiden kan komma att sänkas till 10 blankt nästa säsong-den som lever får se. Det är ju ett gigantiskt kliv upp till prostreetbike tyvärr. Hoppas man får se dig på Tullinge nu i sommar-ju fler ju roligare :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
CHIPPEN_no1 skrev:
Vad hamnar man i för klass om man åker Gsxr 750 turbo? är ruggigt sugen på att prova dragrace...

Nån särskild klass för hottade gathojar finns inte. I NDRS kan du köra Super Gas Bike. I SDC... well, det blir väl Pro Street Bike. Sen finns det ju "Grönköping Open" klasser runt om i Sverige. Bl.a. Falun och Borlänge anordnar race för inreggade gathojar som får vara hur trimmade som helst, så länge de är besiktade, skattade och försäkrade. Bike Weekend i Västerås hade en överladdat-klass för två år sen. För få deltagare så den lades ned.

Orkar du åka upp till Lunda flygfält varannan torsdag så anordnas det äkta streetracing med flagg-start. Men du lär åka satans fort för att vinna! :hihi
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
J.J skrev:
2004 hade du kunnat åka i streetbike, vet inte om det blir ok nästa år - skulle tro det. Då behöver du bara tänka på att inte kliva under 10.10. Jag har läst att den tiden kan komma att sänkas till 10 blankt nästa säsong-den som lever får se. Det är ju ett gigantiskt kliv upp till prostreetbike tyvärr. Hoppas man får se dig på Tullinge nu i sommar-ju fler ju roligare :)
kommer man inte under 10.10 med en gsx-r 750 turbo som är bänkad till ca 250hk? finns det nån klass för mig så kör jag gärna!
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
andersbrink skrev:
Nån särskild klass för hottade gathojar finns inte. I NDRS kan du köra Super Gas Bike. I SDC... well, det blir väl Pro Street Bike. Sen finns det ju "Grönköping Open" klasser runt om i Sverige. Bl.a. Falun och Borlänge anordnar race för inreggade gathojar som får vara hur trimmade som helst, så länge de är besiktade, skattade och försäkrade. Bike Weekend i Västerås hade en överladdat-klass för två år sen. För få deltagare så den lades ned.

Orkar du åka upp till Lunda flygfält varannan torsdag så anordnas det äkta streetracing med flagg-start. Men du lär åka satans fort för att vinna! :hihi
vart finns info om dom olika klasserna? kul lär komma till lunda helt klart verkar va kul! nää satsar inte på att vinna... minst lika kul å delta ju! å toksist blir man väll inte får man hoppas på...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
CHIPPEN_no1 skrev:
kommer man inte under 10.10 med en gsx-r 750 turbo som är bänkad till ca 250hk? finns det nån klass för mig så kör jag gärna!

Är du van att starta och hålla framhjulet lyft 5 cm genom växlarna redan från startlinjen på ettan kör du nog låga 9'or om hojen har original hjulbas. Är det första gången du kör på klistrat är 10 blankt väldigt bra. Är hojen regbesiktad med turbo kan du köra SB med 10.10 som index. Åberg körde väl så förra säsongen?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
andersbrink skrev:
Är du van att starta och hålla framhjulet lyft 5 cm genom växlarna redan från startlinjen på ettan kör du nog låga 9'or om hojen har original hjulbas. Är det första gången du kör på klistrat är 10 blankt väldigt bra. Är hojen regbesiktad med turbo kan du köra SB med 10.10 som index. Åberg körde väl så förra säsongen?
ok! körde lite street race i sommras med en 600 å tyckte det var kul iofs ruggigt slö hoj men därför är jag sugen på att prova på ordentligt nu när man har hoj med mos i! nej hojen är inte reggad med turbo...
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Om man nu skall hålla sig till Tullinge som tråden ursprungligen gällde så har jag sett minst 4 turbohojar i SB. Åberg som Brink nämner, en "streetfighter" 1100r som Ronny pillat på, en CBR954 och en GSX-r750 med långsving/sänkt. Varken 1100:an eller CBR:n nådde några riktigt låga tior. Jag tror nog att Brinken är lite USA-smittad vad det gäller tider i detta fall (inget illa menat).
Där borta går det ju ruskigt snabbt !!! :)
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
andersbrink skrev:
Nån särskild klass för hottade gathojar finns inte. sålänge de är besiktade, skattade och försäkrade. Bike Weekend i Västerås hade en överladdat-klass för två år sen. För få deltagare så den lades ned.



Synd är väl det för jag tror det finns ganska många potenta turbo "gathojar"
runtom i landet

Bikeweekend gjorde inte nåt särskilt bra jobb att nå ut med den klassen
Ingen visste om att den fanns

Tycker det är skit att skrota en bra klass bara efter ett försök
lite jobbigt när ens hoj inte platsar i nån klass
å bli mobbad med spydiga komentarer från tävlings speakers som inte ser skillnad på en gatmoppe å en prostreetbike :) :rolleyes:
 

Ronny Nordgren

Ronny N
Gick med
8 Jan 2004
Ort
eköping
Hoj
suzuki gsxr turbo
Tiderna med en turbohoj är väldigt beroende på chasit har du standard längd och höjd (en gathoj) så fick du köra streetbike i SQS 2004..
//R
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
andersson turbo skrev:
Tycker det är skit att skrota en bra klass bara efter ett försök lite jobbigt när ens hoj inte platsar i nån klass å bli mobbad med spydiga komentarer från tävlings speakers som inte ser skillnad på en gatmoppe å en prostreetbike :) :rolleyes:

Men DEN tabben gjorde man inte 2004, vi som blev 1'a 2'a i SSH900+ 2003 blev överflyttade till SGB - utan att passera gå. :D

Får se vad man arrangerar 2005, Bandit med vanligt (underliggande) stepped header avgassystem eller blå/vita turbon - om det blir nån sån klass. Eller så blir det att sura i SGB. Hehe...

Drömmer mig bort lite... http://www.raceworks.com/video/mirock/
Filmen MIROCK-MIR-Aug2004.mpg är en riktig höjdare! Finns även upplagd på sportho's DC-hub.

<edit> Lade till en liten "höjdarbild". </edit>
 

Bifogat

  • wheeliejump.jpg
    wheeliejump.jpg
    31.6 KB · Visningar: 182
Last edited:

SDC

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2-hjulig
andersbrink skrev:
Får se vad man arrangerar 2005
Det är upp till de som vill åka. Jag har kört mina egna två Harley-klasser både på Tullinge och Björkvik och det har gått bra (30 hojar som mest på ett enskilt race) så det är inte omöjligt att få till "Grönköpingsklasser".

Vi kör 9-10 datum på Tullinge Raceway i år, mer info finns på http://dragracing.nu

Allt är klart förutom att ett datum kommer att plockas bort i slutet på säsongen beroende på att det blir för tajt med tre helger i rad.

När det gäller "Grönköpingsklasser" så bör det finnas en realistiskt chans för minst en 8-stege plus att klassreglerna bör vara ett "subset" till vad man hittar i en större serier som SDC. Jag kör t.ex. Hot Rod Harley där det mesta av reglerna är tagna direkt från Svemos Harley Drags och BreakOut-klasser så att de som vill kan fortsätta "uppåt" i större serier. Jag drog igång Hot Rod Harley som ett direkt svar på Sydcuppen för att dels bereda mer körtillfällen för Harley BreakOut och Harley Drags-åkare i Mälardalen och dels för att få upp helt nya åkare på dragstrippen.

2004 var ett mellanår på Tullinge i.o.m. att det var mycket sent på säsongen innan det blev klart med markägarna så det fanns ingen tid till vettig marknadsföring etc. men ändå fick vi sju stycken helt nya åkare till banan förra året. Sju stycken kanske inte låter mycket men genomsnittet startande i SDC 2004 för Harley Drags och Harley BreakOut låg någonstans på 12-13 per tävling så kan vi få dom nya åkarna att köra nationellt så är det en bra ökning.

MVH
PiPPi
------------------------
http://HotRodHarley.com
http://HarleyDrags.com
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
SDC skrev:
så det är inte omöjligt att få till "Grönköpingsklasser".

Så där 100 allvarligt menat var det väl inte. De som kör Grönköpingshojar tävlar redan idag på laglig platser (Lunda t.ex.), om än inför en väldigt liten publik - förrutom i Avesta, Falun och Borlänge då. Fast det vore kul om t.ex. Bike Weekend kunde fixa tillbaka SSH klassen "överladdat och regbesiktat". Fast, nu med tre hojar att skruva på känns det som överkurs att dra i något/någon. Man ska ha tid att åka också! :hihi
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top