Få sadeln svart igen?!

maaang

maaang
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 600
Tjohej!

Funderar på om nån har nåt bra tips på medel som kan göra en halvsliten sadel lite trevligare? Vet ju egentligen inte vad det är för material, men om det är äkta skinn/tunnt läder så borde väl nån form av kräm funka? Får gärna vara lite impregnerande, eftersom materialet nu suger rätt mkt vatten vid tvätt o regn. Tacksam för tips

/M

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Det är nog något plastmaterial i sadelklädseln. Lättast att få den bra igen är troligen att klä om den.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Eldstorm skrev:
2360159 Det är nog något plastmaterial i sadelklädseln. Lättast att få den bra igen är troligen att klä om den.
Motip´s - vinylspray funkar väldigt bra faktiskt!

maaang

maaang
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 600
sEiKo skrev:
2360193 Motip´s - vinylspray funkar väldigt bra faktiskt!

Har funderat på diverse medel (har sålt turtles hela sortiment), men nästan alla vinylmojs jag stött på ger en blank, hal yta och de känns inte så kul o glida omkting på sadeln. Antar att det blir omklädnad

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
maaang skrev:
2360215 Har funderat på diverse medel (har sålt turtles hela sortiment), men nästan alla vinylmojs jag stött på ger en blank, hal yta och de känns inte så kul o glida omkting på sadeln. Antar att det blir omklädnad
Du missförstod mig, det är alltså en spray som man kan spraya på vinyl m.m. en sprayfärg alltså. Funkar skitbra.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
maaang skrev:
2360215 Har funderat på diverse medel (har sålt turtles hela sortiment), men nästan alla vinylmojs jag stött på ger en blank, hal yta och de känns inte så kul o glida omkting på sadeln. Antar att det blir omklädnad
Det hala ruggar man upp efter en enda åktur och sen är det lugnt. Bara man är medveten om det första gången man ger sig iväg efter sprayning. Jag kör med nån standard vinylrengöring vax tjofräs plus från turle.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
annars e de varken svårt el jobbigt o klä själv om man hittar nå bra skinn :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024