Får inte trådlösa nätverket att fungera.

Marsipulami

Guest
Har prylarna D-link trådlöst. Har kopplat in modemet i Routorn som är trådlös och går vidare till min dator. När jag går in i inställningar så hittar den allt, men jag blir inte utkopplad på Internet. Är så himla osäker på hur jag ska göra inställningarna.

Någon som vet detta?? Jag har idag ComHem (kabelnätet) men får inte rätt med inställningarna. Fungerar med ADSL dock...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
har du kopierat MACadressen från ditt ordinarie nätverkskort till den trådlösa routern, den behöver det för stationen i vanliga fall känner igen dig på nätverkskortadressen. Kan vara det, men jag är såklart inte säker om jag inte får pilla "live"

//jaG

Marsipulami skrev:
Har prylarna D-link trådlöst. Har kopplat in modemet i Routorn som är trådlös och går vidare till min dator. När jag går in i inställningar så hittar den allt, men jag blir inte utkopplad på Internet. Är så himla osäker på hur jag ska göra inställningarna.

Någon som vet detta?? Jag har idag ComHem (kabelnätet) men får inte rätt med inställningarna. Fungerar med ADSL dock...

Marsipulami

Guest
Zeb_Macahan skrev:
har du kopierat MACadressen från ditt ordinarie nätverkskort till den trådlösa routern, den behöver det för stationen i vanliga fall känner igen dig på nätverkskortadressen. Kan vara det, men jag är såklart inte säker om jag inte får pilla "live"

//jaG

Nej, det har jag inte gjort. Jag har bärbar dator och trådlöst PCMCIA kort... Vet inte om detta gör skillnaden...

Marsipulami

Guest
Jaha, och så provade man det du nämnde här, och vips så fungerade det.

Tusen tack för hjälpen, det uppskattar jag verkligen :Bugar

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...