Får man ett par shyssta stövlar för 1500 ?

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jo jag ska köpa ett par stövlar idag tänkte jag. Ska till MC-Huset i Malmö och Lindströms motor kolla. Ev till Claessons och Oves i Helgen. :)

Får man ett par bra stövlar för 1500? Vill ha ett par sportstövlar som skyddar bra men som man ändå kan gå i utan att få ont.

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Gör inte Alphine bra stövlar också? Tror de har en modell för 1600.
Ska se om jag hittar den.

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Pelleh skrev:
2048767 Gör inte Alphine bra stövlar också? Tror de har en modell för 1600.
Ska se om jag hittar den.

Jag var på jakt efter alpimestars s-mx3 för en vecka sen.. men råkade komma förbi ett par "sidi vertebra race" stövlar för 2000:-, 700kr billigare än s-mx3 stövlarna..
Dom var skönare och lätt snyggare :tummenupp

Bifogat

• 5208981.vertebranew7.jpg
    5208981.vertebranew7.jpg
    49.5 KB · Visningar: 131

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Nejnejnej. Eftersom det finns stövlar som kostar över 5000 :- så är allt som kostar 1500 :- skit. Det fungerar likadant med hjälmar har jag hört :rolleyes:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Kolla hos Prestige i Staffanstorp, de har tok rea på Oxtar race stövlar...typ 1390:- istället för 2´200:- förra modellen förvisso men den funkar jue.
De har begränsat med storlekar kvar...

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nejnejnej. Eftersom det finns stövlar som kostar över 5000 :- så är allt som kostar 1500 :- skit. Det fungerar likadant med hjälmar har jag hört

Håller inte med dig där alltså. Det finns bra saker som inte kostar skjortan!
Eller rättare sagt så säger alla rika as så hehe :hihi
Däremot är de som kostar 299 på Lidl skit

Dom var skönare och lätt snyggare

Ja de var faktiskt väldigt snygga. Undrar hur det känns att gå i dem i typ 1 timme bara. Det är ju ganska viktigt!

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Pelleh skrev:
2048507 Jo jag ska köpa ett par stövlar idag tänkte jag. Ska till MC-Huset i Malmö och Lindströms motor kolla. Ev till Claessons och Oves i Helgen. :)

Får man ett par bra stövlar för 1500? Vill ha ett par sportstövlar som skyddar bra men som man ändå kan gå i utan att få ont.

kolla blocket.. ett par smx plus brukar väl ligga runt det där i schysst skick.
Bra sätt att få en dyr bra stövel billigt om man inte har något emot att handla begagnat :)

smx plus är f.ö. den skönaste sko över lag som jag någonsin haft på min fot. :tummenupp

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
RedBaron skrev:
2048846 Nejnejnej. Eftersom det finns stövlar som kostar över 5000 :- så är allt som kostar 1500 :- skit. Det fungerar likadant med hjälmar har jag hört :rolleyes:
va är det du säger mina oxtar tcs kosta 2200 men fick dom för halva och dom funkar ju fin fint :arsele

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ja tack..
Pelleh skrev:
2048862 Håller inte med dig där alltså. Det finns bra saker som inte kostar skjortan!

Ja de var faktiskt väldigt snygga. Undrar hur det känns att gå i dem i typ 1 timme bara. Det är ju ganska viktigt!

Om du ska "gå i dom en timme" så vad ska du med mc-stövlar till?? :tomten

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Red skrev:
2048873 kolla blocket.. ett par smx plus brukar väl ligga runt det där i schysst skick.
Bra sätt att få en dyr bra stövel billigt om man inte har något emot att handla begagnat :)

smx plus är f.ö. den skönaste sko över lag som jag någonsin haft på min fot. :tummenupp

WORD!

@ trådfrågan, jadu för 1500:- pix får du väl ett par stövlar som iaf inte kan jämnföras med ett par för 3000:- pix

Om jag kollar på mina gamla och mina nya så ser det ju ut som om det skulle vara rymdår imellan dem :tungan

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nej det är ju förstås sant.
Handlar ju om hur mycket dollars man har nu.
Allt är väl bättre än att köra i de marshkängor jag har nu...

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ja tack..
Pelleh skrev:
2048891 Om jag är ute på en trip och inte har med mig andra skor så klart.
Vad är problemet?

Bra idé!

Problem???? Vaknat på fel sida ur kattlådan?

tycker bara att ska man ha ett par skor som skyddar för mc-åkning, så brukar man ju inte va ute o power walk med dom också,

Alltså om du vill ha ett par skor som du kan gå i en timme, så kommer det nog påverka kvaliten på skyddsförmågan. :tummenupp :tummenupp

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Menar inget illa alltså! Sorry om du tog det så
Jag menar bara att det måste ju gå att hitta ett par stövlar som skyddar bra men man samtidigt kan gå i utan att se ut som en påsatt höna.
Framför allt med min hållning :hihi

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Pelleh skrev:
2048862 Håller inte med dig där alltså. Det finns bra saker som inte kostar skjortan!
Ähh, jag försökte vara irion.. irnoj...ironisk.
Lidl-stövlarna såg ut som vandringskängor, fattade inte hur de kunde få de till MC-stövlar.

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Holmgren skrev:
2048928 Problem???? Vaknat på fel sida ur kattlådan?
tycker bara att ska man ha ett par skor som skyddar för mc-åkning, så brukar man ju inte va ute o power walk med dom också,
Alltså om du vill ha ett par skor som du kan gå i en timme, så kommer det nog påverka kvaliten på skyddsförmågan. :tummenupp :tummenupp
Självklart påverkar det skyddsförmågan en aning men det handlar om en kompromiss. Om du tittar utanför din egen värld lite så kommer du att inse att inte alla kör intensivt hela tiden de är ute med hojen (ja, typ touring :rolleyes: )
Visserligen skulle nån form av sandaler vara enkla att få med, men när man hamnar på något ställe där man vill kolla runt lite, känns det inte som att bära på kängorna är ett alternativ när man redan bär hjälm och jacka mm.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Pelleh skrev:
2048891 Om jag är ute på en trip och inte har med mig andra skor så klart.
Vad är problemet?

Problemet är ditt och är att racestövlar inte är gjorda för att traskas runt i. Man ska köra hoj med dom, transportera sig mellan garaget och hojen, möjligen runt i depån o från hojen till kiosken. Men att vandra runt i dem en timme (alltså gå nu då alltså) kan du glömma.

Visst går det men är det smart att slita ut SULAN på sina hojstövlar? Ta med dig kängorna om du tvunget ska springa rundor istället och köp ett par stövlar som skyddar bra.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln