Får man inte diskutera bluffannonser?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Varför inte ta det med en moderator via PM istället?
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
För att jag inte har en aning om vem som låste tråden.
Skulle i för sig kunna vara Swedie själv eftersom han är modrator i denna del menjag är själv moderator på ett annat forum och då har vi rätt att låsa i andra delar av forumet än där vi själva är moderatorer och så finns det n´ågot som kallas för "super moderator" dessa kan låsa överallt men är inte listade som moderatorer på speciella forumdelar.

Sen tycker jag det finns ett visst allmänintresse och diskutera bluffmakare och tror att det är fler än jag som vill veta varför tråden vart låst.
 
Last edited:

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Ganska loco att låsa trådar utan att skriva av vilken anledning.
 

Bengberg_82

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2007
Ort
Dalarna
Hoj
gsx-r 1000 -02
Jaha, idag fick man besked från polisen: "Förundersökning inleds ej - Gärningen ej brott". Är tydligen helt lagligt att blåsa blåögda. Han har ju en affäridé!!
Hade kommit över pengarna, men nu vart man ju lack! Han kommer undan utan något som helst problem!
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Jaha, idag fick man besked från polisen: "Förundersökning inleds ej - Gärningen ej brott". Är tydligen helt lagligt att blåsa blåögda. Han har ju en affäridé!!
Hade kommit över pengarna, men nu vart man ju lack! Han kommer undan utan något som helst problem!

Allvarligt? Hur fan kan det inte vara ett brott ?:va
 

Bengberg_82

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2007
Ort
Dalarna
Hoj
gsx-r 1000 -02
Ja, lite knepigt tycker jag med. Ska nog ringa och fråga om det blivit någon missuppfattning över telefonen när jag anmälde. Annars är det ju helt sjukt.

Var det någon mer som trillade dit tycker jag, att de också ska anmäla. Jag trodde ju att bedrägeri var ett brott, men så verkar ju inte vara fallet här.
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Ja, lite knepigt tycker jag med. Ska nog ringa och fråga om det blivit någon missuppfattning över telefonen när jag anmälde. Annars är det ju helt sjukt.

Var det någon mer som trillade dit tycker jag, att de också ska anmäla. Jag trodde ju att bedrägeri var ett brott, men så verkar ju inte vara fallet här.


Min polare gjorde polisanmälan för några veckor sedan på de 5000:- han blev blåst på när han skulle köpa en av R1orna!
 

Bengberg_82

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2007
Ort
Dalarna
Hoj
gsx-r 1000 -02
Ställer samma fråga:va

Bedrägeri inget brott?

Går annars att klaga på hur de sköter sig

Ska ringa och höra med polisen imorgon om det vart något missförstånd över telefonen, så får de förklara för mig varför det inte var ett brott.

Min polare gjorde polisanmälan för några veckor sedan på de 5000:- han blev blåst på när han skulle köpa en av R1orna!

Jaha, vet du nåt hur det gick för han då?
 
Last edited:

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
Varför inte ta det med en moderator via PM istället?

Håller med faktiskt. Förstår resonemanget med att inte veta vilken moderator man ska kontakta, men i och med att Swedie rotade i den förra tråden om ämnet lär det ju vara han som stängde den och således han man ska kontakta i frågan.

Lite onödigt att starta en gnälltråd om något som inte i rakt led berör de andra på forumet.

/morphine
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Bra i alla fall att denna tråden hålls vid liv!
Många här är säkert nyfikna på hur det går och hoppas det löser sig för Bengberg och de andra. Tänk om det varit på vilda västern tiden, då hade det bildats ett possy (uppbåd) som åkt hem till bandidten, rullat honom i tjära, hällt fjädrar på honom och lite annat, pengarna till de lurade hade hämtats tillbaks och alla blivit nöjda och glada (förutom han med fjädrarna) :tummenupp
 

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Jaha, idag fick man besked från polisen: "Förundersökning inleds ej - Gärningen ej brott". Är tydligen helt lagligt att blåsa blåögda. Han har ju en affäridé!!
Hade kommit över pengarna, men nu vart man ju lack! Han kommer undan utan något som helst problem!

Har jag alltid sagt: Det här dumma landet gynnar bara kriminella skithögar.. och bidragstagare.... :gnissla (å andra jag inte nämner här)
 

Bengberg_82

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2007
Ort
Dalarna
Hoj
gsx-r 1000 -02
Tänkte bara berätta för de som var intresserad. Det lönade sig att anmäla "bluffannonsen". De tog killen och han vart dömd. Skyldig att betala tillbaka våra handpenningar.
:yoparty

Men den psykiska skada jag fick, pga att hojen inte vart min, den är tung!!!
ha ha
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Tänkte bara berätta för de som var intresserad. Det lönade sig att anmäla "bluffannonsen". De tog killen och han vart dömd. Skyldig att betala tillbaka våra handpenningar.
:yoparty

Men den psykiska skada jag fick, pga att hojen inte vart min, den är tung!!!
ha ha

Gött!
Fick du skadestånd för din psykiska skada då? ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top