Får reda på vem som äger en bil när man bara har delar av regnumret?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Som frågan lyder.
En bekant till mig letar efter ägaren till en bil som hon skulle behöva ta ett snack med eftersom han, enligt henne, betett sig illa i trafiken.

Hon har bokstäverna i regnumret och hon vet märke, modell och färg på bilen. Finns det någonstans man kan kolla upp det enkelt?
Polisen var inte intresserade av att hjälpa till om det inte handlar om en brottsutredning.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kan va kärvt. Kollar man regnr är det inte ovanligt att de förreggats i batch och har då enbart sifferkombination som skiljer.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Är hon bitter för att hon blev omkörd?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Kan va kärvt. Kollar man regnr är det inte ovanligt att de förreggats i batch och har då enbart sifferkombination som skiljer.
Jo men det är en inte helt vanlig bil. En nyare Scirocco. Det kryllar inte av dem i trakterna där hon bor.
Är hon bitter för att hon blev omkörd?

Nja själva faktumet att hon blev omkörd är hon väl inte så upprörd över, utan mer det faktum att han under densamma höll på att trycka in henne i sidan på en lastbil.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Hur viktigt är det?
Har man bokstäverna så är det bara 999 möjliga regnummer, ett par timmar vid datorn på vägverkets hemsida så är saken klar.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hur viktigt är det?
Har man bokstäverna så är det bara 999 möjliga regnummer, ett par timmar vid datorn på vägverkets hemsida så är saken klar.

Jag sa till henne att kolla med Transportstyrelsen. Regnummer är ju inte hemliga så de kan säkert hjälpa henne med att få fram alla Sciroccos med den bokstavskombinationen.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
jisses ..... orka bry sig lixom , det hände ju inget (som jag fattade det)

Fick in en kundbil engång med "en liten svart" (anteckningsbok) liggandes i uppslagen i mittkonsollen ... höll på att garva ihjäl mig när följande
" Vit Saab reg nr: ABC123 körd av yngre man , omkörning på 30 stäcka"
"Silver Audi reg nr ABC123 körd av äldre man , höll minst 70 på 50 sträcka"
alltså ... hela jävla boken var fullkletad av sådant skit :rofl :rofl ... kanske nått för din dambekant att ta upp :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ändå springer du och rekar regnr för att kasta någon (MichelleNo2?) åt din Freundin Katla?

Vad är det för ett monster?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ändå springer du och rekar regnr för att kasta någon (MichelleNo2?) åt din Freundin Katla?

Vad är det för ett monster?

Haha. Riktigt så illa e det inte. Det är en f.d kollega till mig, och anledningen till att hon är extra ilsk är att hon hade sin lilla dotter med sig i bilen.

jetson

Guest
Haha. Riktigt så illa e det inte. Det är en f.d kollega till mig, och anledningen till att hon är extra ilsk är att hon hade sin lilla dotter med sig i bilen.

Tipsa henne om att underlätta omkörningar, använda backspeglar för att förutse situationer osv.. ja sånt där som vi bättre förare gör och speciellt minimera tid man ligger i höjd med andra fordon... och inse att det inte är värt att lägga energi på sånt här trams, leta upp ägare till bil :D

Folk är för roliga.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...