Fått hem en beställning, men fick för mycket

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och polaren beställde dvd-skivor ihop förra veckan för att spara in frakten som var på 200:- från tyskland.
Vi beställde från http://www.discsonline.se och grejjerna kom idag.
Jag beställde 100pack dvd's med fodral och han 100pack dvd's men endast 60 fodral varav 20 var till xbox.
Nu när vi öppnade kartongerna så var det en låda för mycket och där i låg det 300 TDK-skivor för 1047:- utöver våra 1230:-.
Hur vi än vrider och vänder på det så kommer vi fram till att nån dåre har råkat kasta i en annan beställning i vår låda, men vi slapp samtidigt den extra frakten och inget står på någon följesedel.
Aldrig fel att få grejjer gratis, det enda jävliga är att nu måste jag beställa ytterligare 150 fodral :mad:

Nu är inte jag en människa av moral och etik så givetvis kommer grejjerna behållas.
Men hur hade ni gjort? Slängt iväg ett mail och frågat vad de sysslar med och kanske erbjudit dig att skicka tillbaka dem?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hallå. Var inte dum nu!

Hittar jag 500 på gatan så tar jag dom - inte fan går jag med dom till polisen.
Hittar jag 5000 så tar jag dom också, utan att blinka.

Dee_cati skrev:
Jag och polaren beställde dvd-skivor ihop förra veckan för att spara in frakten som var på 200:- från tyskland.
Vi beställde från http://www.discsonline.se och grejjerna kom idag.
Jag beställde 100pack dvd's med fodral och han 100pack dvd's men endast 60 fodral varav 20 var till xbox.
Nu när vi öppnade kartongerna så var det en låda för mycket och där i låg det 300 TDK-skivor för 1047:- utöver våra 1230:-.
Hur vi än vrider och vänder på det så kommer vi fram till att nån dåre har råkat kasta i en annan beställning i vår låda, men vi slapp samtidigt den extra frakten och inget står på någon följesedel.
Aldrig fel att få grejjer gratis, det enda jävliga är att nu måste jag beställa ytterligare 150 fodral :mad:

Nu är inte jag en människa av moral och etik så givetvis kommer grejjerna behållas.
Men hur hade ni gjort? Slängt iväg ett mail och frågat vad de sysslar med och kanske erbjudit dig att skicka tillbaka dem?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Starstriker skrev:

Men, har det hänt då?

Det hände mig i måndags. Jag hittade en hundralapp i snön. Dan efter får jag och mamma inbrott i vår bil. :rolleyes:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
anja skrev:
Men, har det hänt då?

Det hände mig i måndags. Jag hittade en hundralapp i snön. Dan efter får jag och mamma inbrott i vår bil. :rolleyes:

"It's all about karma"

Jag skickar tillbaka dem! Eller så ger jag bort de 150 skivorna jag tog till polaren så får han skit för det. Men ska jag vara ärlig så behöver han inte det för jag har aldrig varit med om någon som har så mycket otur som han har. Jag känner mig som Alexander Lukas i jämförelse med honom :(
Hade bara han beställt så hade han inte fått de där extraskivorna, det var han säker på :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Starstriker skrev:
Hallå. Var inte dum nu!

Hittar jag 5000 så tar jag dom också, utan att blinka.

5000 så hade jag börjat tänka. Om det är uppenbart vart dom kommer ifrån hade jag nog lämnat tillbaka dom... kanske..

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Dee_cati skrev:
Jag skickar tillbaka dem! Eller så ger jag bort de 150 skivorna jag tog till polaren så får han skit för det.

Vill han inte ha dem så kan jag ta risken med dålig karma!!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
prulle skrev:
5000 så hade jag börjat tänka. Om det är uppenbart vart dom kommer ifrån hade jag nog lämnat tillbaka dom... kanske..

Sant, där skulle jag aldrig ta dem utan att först söka efter rättmätiga ägaren. Men hittar man en bunt med sedlar så är det värre, det går ju knappast att leta efter ägaren då. Förstå en annons i lokala blaskan; "jag har hittat en bunt med sedlar, vem har tappat dem?" Undrar om man skulle bli nedringd då.
Ligger de i en plånbok så är det ju enklare och då åker grejjerna tillbaka. Då får man åtminstone 500:- :banana
Nu var det dock ett företag, från tyskland dessutom, som skickade grejjerna och då har jag inga skrupler.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Dee_cati skrev:
Sant, där skulle jag aldrig ta dem utan att först söka efter rättmätiga ägaren. Men hittar man en bunt med sedlar så är det värre, det går ju knappast att leta efter ägaren då. Förstå en annons i lokala blaskan; "jag har hittat en bunt med sedlar, vem har tappat dem?" Undrar om man skulle bli nedringd då.
Ligger de i en plånbok så är det ju enklare och då åker grejjerna tillbaka. Då får man åtminstone 500:- :banana
Nu var det dock ett företag, från tyskland dessutom, som skickade grejjerna och då har jag inga skrupler.

Ne det hade inte jag heller haft. Ända gången jag har hittat pengar va i typ 5:an när jag hitta en hundring utanför våra grannars grind på vårt landställe. Då gick jag in och gav den till dom och fick saft och bullar. :) Tillsaken hör att dom va 80+ och hade det knappert.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag och en kompis hittade 50 spänn när vi gick i 4:an tror jag, gick till macken och köpte 100st tuggumin.

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag, dyngrak, inga pengar och hungrig hittade en hundring utanför Shell, behöver jag säga att jag inte letade efter ägaren? :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Svanen skrev:
Jag, dyngrak, inga pengar och hungrig hittade en hundring utanför Shell, behöver jag säga att jag inte letade efter ägaren? :D

Hmm nej? Jag har hittat en plånbok på marken på fyllan. Sen upptäckte jag att det var min egen. :tomten

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Dee_cati skrev:
"It's all about karma"

Jag skickar tillbaka dem! Eller så ger jag bort de 150 skivorna jag tog till polaren så får han skit för det. Men ska jag vara ärlig så behöver han inte det för jag har aldrig varit med om någon som har så mycket otur som han har. Jag känner mig som Alexander Lukas i jämförelse med honom :(
Hade bara han beställt så hade han inte fått de där extraskivorna, det var han säker på :D

Skicka hit skivorna om han inte vill ha dem... :banana

;)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
anja skrev:
Men, har det hänt då?

Japp. Det har faktiskt hänt. Hittade 500 pix på golvet vid bardisken precis när det började bli dax att gå hem. Jag gick inte förrän pengarna var slut........

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Thundercat skrev:
Skicka hit skivorna om han inte vill ha dem... :banana

;)

Ähhh, jag skiter väl fullständigt i karma. Om det fanns något sådant så skulle det vara kört för min del för länge sedan då man nästan dagligen gör saker värre än detta :gnissla
De är slut inom en månad ändå så det blir till att beställa hem lite mer fodral bara, eller om jag ska köpa case istället för det börjar bli fullt med kartonger nu...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati