Följ Anders äventyr runt jorden

FjordHunter

Adventurer
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
XTZ750 -97, RMX250 -99, XS750 -77 Caféracer
Jag vill bara tipsa om det bästa mc äventyret jag vet om just nu som man kan följa live.

Det är en dansk kille som har sagt upp sig från jobbet och tagit ett banklån på 30000$ för att kunna bege sig ut på sitt livs äventyr innan han blir fast i familjelivet mm.

Man kan tipsa honom om platser att besöka och annat längs vägen och sedan filmar han sina upplevelser och lägger upp på nätet.

Kolla in hans sida här:

http://www.andersaroundtheworld.com/

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Såg det på advrider.com, grym resa! Skönt att se att en del verkligen försöker hinna leva innan familjelivet och vardagslivet!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Såg det på advrider.com, grym resa! Skönt att se att en del verkligen försöker hinna leva innan familjelivet och vardagslivet!

Riktigt bra drag. För sen är det klippt i minst 10 år framöver.
Glad att jag hann med några äventyr innan jag satte 2x barn till världen.

Nu får man vara glad för det lilla. En ny TV kanske, eller en kväll helt ensam :)

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Helt klart värt att följa men va faen har ni helt missat att leva fast ni har kärringar hemma boys, då har ni inte informerat inledningsvis på rätt sätt.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Riktigt bra drag. För sen är det klippt i minst 10 år framöver.
Glad att jag hann med några äventyr innan jag satte 2x barn till världen.

Nu får man vara glad för det lilla. En ny TV kanske, eller en kväll helt ensam :)

10 år bara?? :näsblod

Helt klart värt att följa men va faen har ni helt missat att leva fast ni har kärringar hemma boys, då har ni inte informerat inledningsvis på rätt sätt.

Nu har ju jag faktiskt släpat med min dam på två ganska omfattande mc-resor (1600+ mil på två somrar) och hon känner till mina drömmar, mål och viljor så hon lär inte bli förvånad över att jag drar eller vill dra på någon sväng även när några eventuella ungar dyker upp. Men det blir säkert inte jättepopulärt ändå! :tungan I värsta fall får jag bygga nån schysst adventurehoj med sidovagn å släpa med ungfan! Alternativt köpa en schysst äventyrsjeep!

Last edited:

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Mycket kul och intressant äventyr, kommer följa det hela vägen.. Blev lite skeptisk när ep. 1 var på danska utan text men när han växlade över till engelska så blev det bättre =)

För dom som tycker detta är bra och inte sett long way down och long way around med Ewan och Charley så kan jag tipsa om dom också.

Fan jag vill också..

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag önskar jag hade haft modet till att göra det där... All respekt!

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
10 år bara?? :näsblod

Nu har ju jag faktiskt släpat med min dam på två ganska omfattande mc-resor (1600+ mil på två somrar) och hon känner till mina drömmar, mål och viljor så hon lär inte bli förvånad över att jag drar eller vill dra på någon sväng även när några eventuella ungar dyker upp. Men det blir säkert inte jättepopulärt ändå! :tungan I värsta fall får jag bygga nån schysst adventurehoj med sidovagn å släpa med ungfan! Alternativt köpa en schysst äventyrsjeep!

Fan Pat vi lä nog faen ta en tur till sommaren, vi bjuder med starstriker också.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Fan Pat vi lä nog faen ta en tur till sommaren, vi bjuder med starstriker också.

haha ja varför inte, jag studerar ju nu så om jag inte väljer att jobba (jag jobbar lite när jag kan/vill oftast) så är jag långledig i sommar!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping