DaPirate
Gudomlig sporthojare
expressen ringde mig igår...de vill medverka vid överlämningen.
expressen ringde mig igår...de vill medverka vid överlämningen.
Frågan är vad det här gör för min Bad Boy-image?
frågar någon om vilken lokalradio som intervjuat och skänkt 1000 kr, samt uppmanat andra att göra lika. det är i
alla fall Radio Berg. På deras hemsida www.radioberg.se i länken webbprogram ligger en telefonintervju med Peter
Möller.
En hörde av sig per email med följande att tillägga:
Såg just följande text på deras eminenta sida:
"POPOPPITOPP från Radio Krokom"
Jag skrattade så jag fes.
Jag ber om ursäkt! Gunn-Kristin skrev detta meddelande i min blogg igår:
Med tanke på att en liten annons, typ 60mm*80mm i kvällspressen kostar flera tusen så kommer ju denna publicitet och positivt omhuldade exponering vara värd det mångdubbla..... Därför är det väl inte mer än rimligt att sporthoj/motorrad/swedie bidrar med en ansenlig summa?!
...som exempel:
Min kära sambos lilla fattiga företag annonserade i två nummer av expressens söndagsbilaga... det gick loss på 16000:- för ett åttondels uppslag.
....här är det flera tidningar och radiostationer som tar upp hojåkare och just sporthoj.com med braskande artiklar...
.....Hur mycket är SH/Swedie/Motorrad beredda att skänka som tack för den publiciteten?
Krävs en sosse för att skriva den typ av inlägg som det ovan...
Sosse?
Synd om tidningarna?!
Förstod du ens vad jag skrev?
Jag tolkade det du skrev som att du knöt handen i fickan för att SH nu fick lite gratispublicitet och det tycker du inte om, därmed anser du att det är rimligt att SH m fl nu skall donera en slant bara för att saker och ting ska bli mer rättvisa. Men du kanske menade på något annat vis, utveckla gärna isf så är det lättare för mig att tycka om dig.
Jag tolkade det du skrev som att du knöt handen i fickan för att SH nu fick lite gratispublicitet och det tycker du inte om, därmed anser du att det är rimligt att SH m fl nu skall donera en slant bara för att saker och ting ska bli mer rättvisa. Men du kanske menade på något annat vis, utveckla gärna isf så är det lättare för mig att tycka om dig.
Börja först med att toppa mitt bidrag och sen kan vi uppmana andra att också göra det !
Tyckte också att det lät lite sossevarning på det.
Det finns väl i och för sig en och annan lag som behöver omarbetas, men jag är inte med på vad du syftar på.
Jag tänkte mest på hur du ville förändra lagstiftningen rörande detta fall då du verkar stötta denna insamling. Som nu blivit, genom de ansvariga, en protest mot hur staten agerar.
PÅ vilket sätt skulle det handla om rättvisa eller knutna nävar i fickorna?! Handlar inte hela djävla tråden om att uppmana folk att skänka en slant?!
Men visst, med all gratispublicitet i åtanke så tycker jag att SH/Motorrad/Swedie eller vem som nu känner isg träffad, kan skänka en slant de med...
På vilket sätt skulle detta ha något som helst att göra med "avundsjuka", "rättvisa" eller kommunism?!
Är du bara född bitter och dum i huvudet?!
Javisst, jag lovar att skänka 90% av alla intäkter jag får av hela den här historien, direkt tillbaka till paret!
Du har ju inte skänkt pengar under namnet "pucken" utan passade även du på att marknadsföra din firma.
Har du snöat in på att kalla alla sossar?!
Du sponsrar det hela (mycket hedersvärt) under ditt företagsnamn men sitter sedan å raljerar över att du skänker så mycket mer än alla de som skänker en slant utan att kunna få en enda djävla krona tillbaka....
Finns du på riktigt
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |