För oss som inte orkar "vinterwheela" längre...

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
om den halvmeter snö som ligger utanför garaget hinner smälta undan, så visst. men det känns som om det är ytterligare några veckor till innan man kan dra fram hojen.
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Nästa gång du ska ut med hojen, ligger det bara lite aska och 2st däck i garaget :D

Jag har ju torkat av med diverse medel efter varje tur men aldrig spolat den ren med vatten, Har ju tillgång till tvätt i garaget så då får jag väll spola av den lite :)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag har ju torkat av med diverse medel efter varje tur men aldrig spolat den ren med vatten, Har ju tillgång till tvätt i garaget så då får jag väll spola av den lite :)

Rekommenderar att du spolar med kallt vatten innan du går på med vare sig varmt/ljummet vatten eller kemiska preparat. Tycker det biter i än värre om man inte gör det. Jo, saltet äter nåt infernaliskt! Den dag du noterar det är det redan kört. Det har diskuterats om olika typer av avfettning men det är inget jag kan och tänker därför inte uttala mig därom. Finns däremot mycket skrivet om detta.
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Rekommenderar att du spolar med kallt vatten innan du går på med vare sig varmt/ljummet vatten eller kemiska preparat. Tycker det biter i än värre om man inte gör det. Jo, saltet äter nåt infernaliskt! Den dag du noterar det är det redan kört. Det har diskuterats om olika typer av avfettning men det är inget jag kan och tänker därför inte uttala mig därom. Finns däremot mycket skrivet om detta.

Ok, tack för tipset:tummenupp Jag ska ner i garaget i dag så då får den bli avspolad!

Men vad jag vet så har det varit en kall vinter och väldigt få tillfällen då det varit runt 0 strecket, jag har inte sett en enda saltbil samt att man saltar ju för att kyla ner och frysa något, man använder inte salt när det redan är -5 och nedåt... Så det är mest grus ute på vägarna.
 
Last edited:

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Kom igen nu! Jag trodde det här var ett motorcykelforum för entusiaster:gnissla

Vart finns ni som verkligen älskar motorcyklar!?!?!?! Jag har kört i 2 dagar nu och det går skitbra och är hur underbart som helst!

Så kom igen nu och häng med på en runda med hojjarna så vi visar stockholmarna vart skåpet ska stå! Vi måste representera!! :banana:banana

Motorcyklar är inte bara kärlek... Det är en livstil!!:yoparty
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Var precis en hojåkare som såg ut att ha trubbel med polisen vid lindhagensplan:näsblod
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Var precis en hojåkare som såg ut att ha trubbel med polisen vid lindhagensplan:näsblod

Hmm, undar om gasreglaget kan ha något med det att göra?:hojbusa

Nej men jag kan tänka mig att polisen kanske blir lite extra vaksamma när de plötsligt ser en hoj :p så det kanske mest vill kolla så att det är du som äger den osv :)
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Kom igen nu! Jag trodde det här var ett motorcykelforum för entusiaster:gnissla

Vart finns ni som verkligen älskar motorcyklar!?!?!?! Jag har kört i 2 dagar nu och det går skitbra och är hur underbart som helst!

Så kom igen nu och häng med på en runda med hojjarna så vi visar stockholmarna vart skåpet ska stå! Vi måste representera!! :banana:banana

Motorcyklar är inte bara kärlek... Det är en livstil!!:yoparty

Hade gärna hängt på om jag hade haft tillgång till hojen:rolleyes
Killen som den står hos har lyckats försvinna när man är som mest sugen på att hämta den och ta en liten tur iaf... så fort han kmr hem igen blir de hojåka av.. Om de så bara är 10m fram och tillbaka utanför garaget :banana
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Min hoj står fortfarande på verkstaden, och tur är nog det. Annars hade det varit på tok för frestande att följa med ...
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Ok, tack för tipset:tummenupp Jag ska ner i garaget i dag så då får den bli avspolad!

Men vad jag vet så har det varit en kall vinter och väldigt få tillfällen då det varit runt 0 strecket, jag har inte sett en enda saltbil samt att man saltar ju för att kyla ner och frysa något, man använder inte salt när det redan är -5 och nedåt... Så det är mest grus ute på vägarna.

Hur tänkte du nu, med saltet? I min värld så saltar man för att det INTE ska frysa. Salt används inte vid runt -10 för att det då inte klarar av att smälta isen, eller snö heller för den delen.

:va
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Kom igen nu! Jag trodde det här var ett motorcykelforum för entusiaster:gnissla

Vart finns ni som verkligen älskar motorcyklar!?!?!?! Jag har kört i 2 dagar nu och det går skitbra och är hur underbart som helst!

Så kom igen nu och häng med på en runda med hojjarna så vi visar stockholmarna vart skåpet ska stå! Vi måste representera!! :banana:banana

Motorcyklar är inte bara kärlek... Det är en livstil!!:yoparty



Såklart, bara det att jag älskar min hoj så mycket att jag gärna vill att den ska vara intakt och inte halv uppfrätt av vägsalt och prickig av stenskott och skit.
Nej då sparar jag mig tills jag kan komma hem efter premiärturen utan att vara dränkt i salt, frusen och jävlig och vara orolig för att saker går sönder eller behöver bytas ut, sen kör man lite längre frampå hösten istället, samma sak fast utan salt :)
10/10 va sista rundan förra året.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top