Det går att lösa. Men du måste va jävligt försiktig och ta en pyttebit i taget!
Det funkar som slalomstövlar och sånt. Jag antar att det är frigoliten som trycker igenom? (jag har haft samma problem ett par ggr) Går det att ta ur fodret så gör det, plocka bort så mkt som möjligt, om inte annat brukar dte gå att "öppna" lite så att man kommer åt.. Operera inte om du inte är säker på att du får ihop det bra (fodret alltså)..
Sen värmer du området som ska vidgas med en fön eller nåt.. och sen tar du nåt rätt varmt (inte glödgat alltså, då börjar det väl brinna eller nåt :kocko ), och trycker med stor sked, eller nåt annat (sked är lite väl böjt oftast) som kan ge en jämn och bra form.. Är man tuff kan det gå att trycka med fingrarna lite också..
Trycker det åt helvete för mkt får du sälja den, då går det inte att få bra.. Men eftersom den satt ok när du köpte den så kan det inte diffa så mkt..
---------------------------
Tips 2.
Klipp dig!
Tips 3.
Prova inte inomhus när du är varm och så.. Vinddrag blir kallt och både du och hjälmen sväller lite inomhus i värmen!
Lycka till!
Linusp3 skrev:
Jag köpte en Shoei XR1000 i höstas på rean, min första hjälm. I affären satt den bra men när jag provat den under längre perioder hemma får jag en grym huvudvärk och en snygg röd strimma fram i pannan där hjälmen trycker. I övrigt är den bra på alla ledder, men alltså för "kort" i längden... eh... Vad kan jag göra, är jag fuckad och har kastat 3,5 lax i sjön eller kan man fixa det på något sätt? HJÄELP!!!