För trångt?

Tjita1

Guest
Hej!
Skulle hemskt gärna vilja ta med mig pianot till studentlägenheten, men jag är osäker på om jag kommer fixa att bo så trångt. Vad tror ni? Bättre förslag på möblering mottages också. Allt är skalenligt.image.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tror att grannarnas synpunkter på ett piano i en studentlägenhet är viktigast.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Keyboard med hörlurar?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ett bra trick är att skicka upp sängen mot taket och ställa skrivbordet under sängen. Finns även färdiga sådana kombinationsmöbler att köpa tror jag.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag som trodde det skulle vara en tråd om skinnställets passform såhär efter julen. :hihi
Men, det är väl bara du som kan svara på trångboddhetsfrågan? Jag hade inte haft några problem, bodde ungefär så trång under ett par år vid högskolan men då var det inte ett piano utan lite annat skräp.

Tjita1

Guest
Jag har funderat på det här med sängen över skrivbordet, har rätt bra takhöjd, men jag kan inte för mitt liv räkna ut hur jag ska få upp den dit, har en ställbar variant som nog väger närmare 100 kilo. Sen agerar den just nu också soffa, och det blir en jobbig soffa om den är 2 meter upp i luften..

Angående pianot så är det en digital variant där man dels kan ställa volymen och även plugga in ett par lurar om man vill öva helt tyst.

Angående hojen så får den nog allt stå och skämmas i garaget i källaren.

Angående att borra, har borrat många hål i mina dar, men troligen inte så många såna som du tänker på.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har funderat på det här med sängen över skrivbordet, har rätt bra takhöjd, men jag kan inte för mitt liv räkna ut hur jag ska få upp den dit, har en ställbar variant som nog väger närmare 100 kilo. Sen agerar den just nu också soffa, och det blir en jobbig soffa om den är 2 meter upp i luften..

Angående pianot så är det en digital variant där man dels kan ställa volymen och även plugga in ett par lurar om man vill öva helt tyst.

Angående hojen så får den nog allt stå och skämmas i garaget i källaren.

Angående att borra, har borrat många hål i mina dar, men troligen inte så många såna som du tänker på.

Du får tänka utanför lådan, ha skrivbordet över sängen.:tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Trodde detta var en sexrelaterad tråd....:3freak
Är väl sjuk i huvvet.

Du var inte ensam...

TS, måste du ha ett renodlat matbord? Annars skulle jag skippa det lilla bordet uppe till höger och ha pianot där istället och tv'n ovanför på väggen eller nåt. Då får du mer plats till höger om sängen alternativt till vänster om du flyttar in sängen.

Tjita1

Guest
Det är ett fönster där. Bordet tjänstgör iofs mest som avställning, men jag vill nog ha det kvar tror jag.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
TV-bänken i hörnet till vänster om skrivbordet, sängen längst väggen mot duschen, hyllan mot fönsterväggen nära fönstret, skjut ner pianot mot fönsterväggen.

Känns kanske lite uppstaplat längst väggarna men jag tror ändå du vinner på att få lite utrymme i mitten... och klart du ska ha pianot :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sängen i hörnet. Fimpa matbordet. Det räcker med ETT bord (=mat/skrivbord).
Skrivbordsprylarna kan du ha i hyllan eller i en hurts under bordet.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag hade nog blivit galen på att ha det så trångt och fortfarande inte ha typ en soffa för polarna när man får besök. Även om studenter har en tendens att vara vana vid trånga lägenheter.

Jag hade iaf gjort följande:

Sälj den flashiga sängen och köp en loftsäng. Under den ställer du en soffa och ett soffbord.
Sedan gör du dig av med tv-bänken och skruvar upp teven på väggen mittemot soffan så du kan sitta och kika på den.
Sälj sedan det enorma skrivbordet och köp ett lite mindre som du ställer där hyllan står nu. Hyllan flyttar du till precis vänster om ingången.
Sedan ställer du pianot där skrivbordet står nu alltså till höger om där teven kommer hänga. Då kan du dessutom använda pallen till att sitta vid bordet.

Tycker man det är ont om utrymme för prylar så gör man sig av med prylarna som inte får plats :gnissla (eller fyller källarförrådet till bredden)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO