Förarutbildning på Rörken för Husaförare

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Förarutbildning för Husaförare

Husaberg Scandinavia anordnar förarutbildning.

Saxat från senaste nyhetsbrevet från Husaberg:
Det planerades för en Supermotard utbildning i Maj med instruktörerna Thomas af Klinteberg och Niklas Carle. Utbildningen var tänkt att genomföras först på en bana strax utanför Uppsala men det blev dessvärre inställt sedan var det tänkt att köras utanför Göteborg men det blev också inställt. Tillslut hittades en bana i Borås trakten och utbildningen genomfördes. Detta var uppskattat av de deltagare som var med och därför vill vi nu passa på att få in intresse anmälningar för ytterligare en utbildning. Ett mycket bra sätt att utvecklas med ingående teknik träning. Vilken bana som används beror på vart flest anmälningar kommer från. Kostnaden är endast 500:- för en hel dag, maila oss om du har en Husaberg supermotard och är intresserad!



Information för schema och anmälan gäller fortfarande enligt nedan, exklusive datum och plats såklart.
Bara för jag sitter med skräpprogram för bildbehandling syns såklart texten knappt så ni får titta på andra bilden :huvet
 

Bifogat

  • Förarutbildning_25%_.jpg
    Förarutbildning_25%_.jpg
    133.6 KB · Visningar: 373
  • Förarutbildning_text.jpg
    Förarutbildning_text.jpg
    88.4 KB · Visningar: 364
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jösse skrev:
Är bara Husabergförare välkomna att köra :gråta
Japp.
Bra för oss, dåligt för er. Men så är det *huvvet på sned och rycker på axlarna-smiley*

Begränsat antal platser gör att det troligen kommer bli väldigt fullt ändå och det här arrangeras av Husaberg Scandinavia för oss "trogna".
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Du, Supermuppo!

Har de någon mer detaljerad info om krav på hojen bifogad den däringa saken som du har bifogat? Eller väntar de med att lämna känslig information till EFTER att de fått pengarna och man inte kan få dem tillbaka? :tungan

Tänkte mest på att när de har måndagskörningarna där på Rörken, har de ett bullertak på 100 dB vid förbipassering... :huvet Vilken vettig motard klarar det?!? Utan buttplugg... :hihi
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Yasha skrev:
Du, Supermuppo!

Har de någon mer detaljerad info om krav på hojen bifogad den däringa saken som du har bifogat? Eller väntar de med att lämna känslig information till EFTER att de fått pengarna och man inte kan få dem tillbaka? :tungan

Tänkte mest på att när de har måndagskörningarna där på Rörken, har de ett bullertak på 100 dB vid förbipassering... :huvet Vilken vettig motard klarar det?!? Utan buttplugg... :hihi
Ingen sån info tyvärr.
100dB lär du se till att klara. Reglementet säger 96dB före rejs och 98 efter....
Kan inte tänka mig det skulle vara massa problem med ljuddämpning.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:
Ingen sån info tyvärr.
100dB lär du se till att klara. Reglementet säger 96dB före rejs och 98 efter....
Kan inte tänka mig det skulle vara massa problem med ljuddämpning.
Vad har reglementet med den här dagen att göra?!? :va Och ffa vad har reglementet med MIG att göra?!? :confused:

Husa med nystoppat FP helsystem och fullt ös ut på rakan klarar inte 100 dB enligt det sätt de mäter på Rörken. På tävlingar mäter de väl vid specifikt varvtal och stillastående och då är det sällan ngt problem vad jag har upplevt hittills?!?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Yasha skrev:
Vad har reglementet med den här dagen att göra?!? :va Och ffa vad har reglementet med MIG att göra?!? :confused:

Husa med nystoppat FP helsystem och fullt ös ut på rakan klarar inte 100 dB enligt det sätt de mäter på Rörken. På tävlingar mäter de väl vid specifikt varvtal och stillastående och då är det sällan ngt problem vad jag har upplevt hittills?!?
Du ska ju rejsa hela säsongen så då lär du ju klara det...
Jag har ingen aning om några nivåer eller stoppade system eller nåt sånt. Ring Carle och fråga...
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:
Jag har ingen aning om några nivåer eller stoppade system eller nåt sånt. Ring Carle och fråga...
Men du... jag talade ju om för dig hur det låg till med mätningarna bara! :7peta lill-Husan klarade 98 dB-kravet på Gelleråsen när det var Supermono (mätning stillastående vid 7000 varv har jag för mig), men inte 100 dB-kravet på Rörken (mätning vid förbipassering, full mutter på rakan, håller man igen blir det naturligtvis lägre...), så därför funderade jag mest på hur det skulle bli... Men jag tänkte vl för mycket så det började brinna eller nå't. :brinnerup

Övriga delar av inlägget ignoreras aktivt!
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hising blev ju svartflaggad där med org, system...........

Jeje, hoppas tanten e på bra humör och inte ringer då :tummenupp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Se översta inlägget för ny plats eftersom Rörken har skitit sig av nån anledning. :huvet
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Sätt upp mig på klubbenförinbördesbeundran-listan. :crash :3freak
Jag kommer med en Kawa 125a.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Wheeliegirl skrev:
Inget nytt om plats och tid?
Kommer så fort jag vet mer ;)

Det tyx som om nåra puckon klagat till rörkenfolket för de inte fått köra och genast agerat som i sandlådan "varför får de om inte jag fick". Därför blir det inte rörken...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top