förbannade ungjävlar

HerrTigen

a shadow in the dark side of the morgue
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Ducati 996
dessa satans moppefuckon som åker o stuntar o kör fram o tillbaka fram o tillbaka 18 timmar i streck i MIN lilla by o de stannar varken o tankar eller äter
insatserna verkar ha suttit löst från fabrik för det e öppet blås
faan varför åker de inte ut på grusvägarna istället
men det värsta av allt e ju att det egentligen inte går att gnälla för jag gjorde ju samma sak när jag va ett litet satans moppefucko:huvet

sportbike

Guest
Det jobbigaste med dagens vrålvässade eu-moppe-fuckon,är det förbannat enformiga ljudet,samma varv dygnet runt.
Vi hade i alla fall växellådor på våra.

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
Inte mycket och göra åt dessvärre, folk i den åldern har inte tillräckligt med vett i skallen för att fatta att öppna blås/trimrör drar till sig Poliser och onödig uppmärksamhet som kan sluta med böter för deras del.

När jag själv ägde moppe så försökte jag få ner ljudet på mitt trimsystem just för att gasa runt diskret utan att snutarna skulle bli misstänksamma.

En annan grej som är "poppis" nu för tiden är ju att köra helt utan lampor och hjälmar. :va

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult
Har samma problem i min hemstad.
Kör utan kåpor o ljuse o trafikvett...........det är dom nog födda utan....

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Vafan har ni ingen fantasi?
Det är ju bara att rulla ut edra hojar, ställa er bredvid dom och ligga på varvstopp i två minuter så ser ni dom aldrig mer.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Haha, då blir ni ju idoler och de kommer hänga där hela dagarna :D

va gnälliga ni är, köra moppe var ju hur kul somhelst när man var liten :D

Det är ju bara att rulla ut edra hojar, ställa er bredvid dom och ligga på varvstopp i två minuter så ser ni dom aldrig mer.

så nu är det bara att vara tyst :D

"men det värsta av allt e ju att det egentligen inte går att gnälla för jag gjorde ju samma sak när jag va ett litet satans moppefucko"

coda

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2007
Hoj
2014 Bandit 1250
Helt klart läge att gå ut och visa att det går att klämma ut ytterligare några hästar ur mopparna och sen ha wheelie-skola:yoparty
Fan - man lever bara en gång, kom ihåg hur det var när man var 15...

Socrates

Guest
He he, så det finns fler än jag som stör sig på det :D Hatar moppeligisterna, givetvis har dom platsen utanför mitt sovrumsfönster som samlingsplats, och alla MÅSTE fullvarva när dom kör iväg (Dom åker fram och tillbaka ca 30ggr/dag). Ännu värre är det när deras motorer är kalla och de ska få upp tempen på dom, då är det fullgas som är det bästa tydligen. Underbart när man har jobbat natt...

Moppeljudet har tagit första platsen på listan av störande ljud, dammsugaren har fått ge vika.

(Och nej, jag hade ingen moppe som jag störde folk med när jag var i den åldern)

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Eller är det inte dags att provskjuta luftpistolen som legat i garaget och samlat damm? :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

Nej det är då dom finner insperation till att själva försöka skrämma upp fanskapet till varvstopp:mad:

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Å inga av dagens fukkon kommer kunna hantera en hoj...varenda kotte sitter ju på en vespa fan. Inga som kör gamla hederliga moppar som casal osv.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Det är enklast att Gasa rakt fram och mäta toppfarten mot varandra.
Att köra grus eller kurvig väg fort kräver körteknik och mod. Just körteknik kanske dom inte besitter (utan endast Gasteknik).

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Stod två sånna där mitt i vägen en dag när jag skulle åka fort. Bromsade hårt varpå dom såg mig och gasade allt var det gick. Drog upp klumpen på bakhjulet och åkte förbi fick :tummenupp

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Satt och pratade med en kompis om just moppefukkon för någon dag sedan med anledning av att min kusin nu har införskaffat en moped som ska vurpas, 2ggr hittills och han har kört i 2 veckor.

Mitt jobb gör att jag kör bil ca 4000mil per år och jag har reagerat på att man dagligen och fler gånger dagligen ser mopedister som gör ruggigt dumma och mindre dumma saker, vi pratade alla fall om vad vi sett hittills i sommar...

Köra utan hjälm (oj så vanligt)
Köra moppefukko style men hjälmen i pannan (lika vanligt)
Den som åker bakpå har ingen hjälm
Fel väg på enkelriktad gata
Köra på cykelbana (50 moppar)
Köra på gångväg (ej cykel ej moped etc)
Köra på vägen för att byta till övergångsställe för att det var rött
Och min personliga favorit: Stå vid rött ljus, tycker det tar lång tid, fösöka köra över refugen för att åka åt andra hållet och dra en ordentlig vurpa när dom mikroskopiska hjulen inte når ner utan "hasplåten" tar i före hjulet påväg ner från refugen (ja jag erkänner då kom hornen ut och jag skrattade åt det lilla livet som i panik kollade sig om ifall någon sett honom)

Fyll gärna på med egna upplevelser.

Sen kan jag ju säga att det inte bara är tonåringar som är moppefukkon, nej nej det verkar mer vara som med fjortisar att det är en livsstil och inte en ålder, har sett äldre män/kvinnor som uppför sig lika illa som de små.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år