förbannade ungjävlar

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Mitt jobb gör att jag kör bil ca 4000mil per år och jag har reagerat på att man dagligen och fler gånger dagligen ser mopedister som gör ruggigt dumma och mindre dumma saker, vi pratade alla fall om vad vi sett hittills i sommar...

Fel väg på enkelriktad gata
Köra på cykelbana (50 moppar)
Köra på gångväg (ej cykel ej moped etc)
Köra på vägen för att byta till övergångsställe för att det var rött.

Sådär kör jag på vägen till jobbet haha! :cdevil

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Sluta lipa nu !...Va fa... Ni har ju själva varit femton ? Det enda jag blir förbannad på är att var o varannan unge idag ligger på slangen o gör cirklar ??? DET gör mig förbannad !!! ( men det är bara för jag inte kan:rolleyes: ).
Gör som dom...köp en moppe själv , trimma , pilla lite med variator (var ju bara piaggio ciao som hade när en annan var i den åldern ) o lukta 2-takts rök ! Hur underbart som helst !!!:tummenupp... Tror till o med jag fått en finne igen.....:tungan

Hehe,kunde inte sakt det bättre själv........

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Problemet är att idag ska varenda liten kotte ha en moppe. De kostar för fasen inget numera och stan infekteras såsom råttor av dem. Värst är nog wannabee gangsta gängen som försöker bryta alla lagar på en och samma gång.

På min tid var förresten nördigt med moppar. Bara bön'er som körde. Fast innerst inne var jag ändå avundsjuk när 125:eek:rna började komma fram.

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
det är samma sak nu som när man var femton, den enda skillnaden är att man har en större motor mellan benen. man för oväsen, kör i gäng,och man samlas vid macken och snackar skit. men nu går det mycket snabbare än när man hade sin trimmade DT från -89:yoparty ..
jag tror att många av de femtonåringar som åker plastraket nu kommer att byta upp sig till riktig mc när dom kommer upp i ålder.

är jag helt fel ute?

Motoya

Våga Vägra Stanna !
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
Såld :(
Säg mig aldrig att ni aldrig hade en "MotoGP" kväll på stan runt 11 svepet med gänget? :D

Mr-Clean

använder stödhjul på banan
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Trippelt upp i yamaha!
:tummenupp

Annars kan du ju alltid be dem göra dig en tjänst. Säg att du behöver hjälp med att titta in i din pipa när du gasar för att se om det gnistrar något i röret och när fanskapet har skallen 1m ifrån håller du fullt, på med dödaren en sek och på igen :yoparty
Iofs, med lite otur kanske stackarn får påhälsning av farbror insats men vafan, det är smällar man får ta.

så dem ska straffas för dem e 15 och kör moppe? E du bara jävligt dum eller har du otur när du tänker ?:mad:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag och mina vänner har tvistat om detta då jag bor nära byggdens låg-pris-mack, lösningen torde vara att följa med den mest högljudda moppepojken hem och hålla 6000varv på Superduken med helsystems-Akra till mamma och pappa vaknar.

Ska testas nu under semestern.

/A

så dem ska straffas för dem e 15 och kör moppe? E du bara jävligt dum eller har du otur när du tänker ?:mad:

Klart dom ska få åka vespa, inte det som är problemet i mitt fall, det är faktumet att dom håller 60 blås utan hänsyn till att min sjövilda 5åring leker i närheten. Visst det blir hyckleri från min sida när jag sopar ner knät i backen på Bulten men va fan jag bor ju inte där eller hur?

/A

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Var ute och fis-åkte igårkväll. Det råkade bli mörkt och jag har svart visir på hjälmen. Helt plötsligt inser jag att jag just hälsat på 2st eu-moppefukkon. :mad:
Det blev att åka hem och tvätta vänsternäven med saltsyra och klorin.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Pinsamhetens gräns är nådd på sporthoj!

nee, nu får ni ge er grabbar och tjejer. Starta en tråd o klaga på dessa härliga moppefuckon:va som är nästa generations hojåkare:tuttar O kom inte o säg att "vi körde så mkt bättre o lugnare när vi var knattar" Det köper inte jag iaf.

Fan det här forumet har inte blivit annat än en stor fet jävla klagomur:rolleyes:

Tänk hur många som stör sig på oss, osså kliar vi oss i huvudet och tycker att det är fåntrattar och att de inte kan ha mkt till liv som klagar när vi gör fuckyouburnouter kors o tvärs...

lägg ner gnället, ut o kör.

Moppefuckon rules!!!!:yoparty

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Min far hade samma problem för kanske 15-20 år sen. Han väntade tills fukkona hade radat upp sina trimmade dakotas (eller vad det kan ha varit) på en parkering vid en närliggande strand, och begav sig dit med en avbitartång i fickan. De måste ha fått knö sina bågar minst en halvmil med avklippta tändkablar.. Problemet löst.

Ja just det..

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
Får nog hålla med om att man kan bli lite sne när dom inte har ljuddämpare alls. Det som förvånar mig mest är att det skall vara coolt att åka med hjälmen i pannan, för det är få saker som ser så töntigt ut som det.
Annars måste jag tycka att dom är ju framtidens bikers:)
Och det skall vi ju ha fler.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Min far hade samma problem för kanske 15-20 år sen. Han väntade tills fukkona hade radat upp sina trimmade dakotas (eller vad det kan ha varit) på en parkering vid en närliggande strand, och begav sig dit med en avbitartång i fickan. De måste ha fått knö sina bågar minst en halvmil med avklippta tändkablar.. Problemet löst.

aha, är det såna som din far som spänner stålvajrar över vägar också kanske:va

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
prova med "Spikmatta, 270km/h, sop-kvinna"

eller

"Kvinnan vid Bed & Breakfast har avgett ett löfte mot oss!" stod hon där mitt i kurvan som vanligt med sin skylt. Idag hade hon även placerat ut 4st långa (täckte en hel vägbana) pinnar/grenar/små träd på vägen.

/Magnus

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Får nog hålla med om att man kan bli lite sne när dom inte har ljuddämpare alls. Det som förvånar mig mest är att det skall vara coolt att åka med hjälmen i pannan, för det är få saker som ser så töntigt ut som det.
Annars måste jag tycka att dom är ju framtidens bikers:)
Och det skall vi ju ha fler.

Jag vet en som körde Puch Racing!:D

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Pryttmaster -69
Vafan, ta en knippe 4" spik o svetsa ihop ett gäng fotanglar som du kastar ut på vägen, dom har säkert inte råd med nya däck, vipps så är dom borta.:D

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Min far hade samma problem för kanske 15-20 år sen. Han väntade tills fukkona hade radat upp sina trimmade dakotas...

Apapap!!! Trimmade dakotas RULADE på det glada 80-talet! :yoparty
Min va blå, utan plugg, drevad, planad topp & (såklart) med ett hemmasvetsat "effektavgassystem" som gjorde att den lät som en über-acid-påtänd-myggjefvel-from-hell... :D :D

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
He he, så det finns fler än jag som stör sig på det :D Hatar moppeligisterna, givetvis har dom platsen utanför mitt sovrumsfönster som samlingsplats, och alla MÅSTE fullvarva när dom kör iväg (Dom åker fram och tillbaka ca 30ggr/dag). Ännu värre är det när deras motorer är kalla och de ska få upp tempen på dom, då är det fullgas som är det bästa tydligen. Underbart när man har jobbat natt...

Moppeljudet har tagit första platsen på listan av störande ljud, dammsugaren har fått ge vika.

(Och nej, jag hade ingen moppe som jag störde folk med när jag var i den åldern)

Jag vet vart ditt hus bor,hm ja inget trevligt o ha störande ljud vid sovrumsfönster.Kan du inte be fastighetsägaren göra nåt staket där vid muren (om jag inte minns fel hur det såg ut). :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år