Förbannand på itservice.se

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Förbannand på it-service.

För 2 veckor sedan beställde jag en produkt där ifrån, då fanns den i lager.
Jag betalade med kort, och då drog de visst pengarna direkt från kortet utan att ha skickat varan.
För 1 vecka sedan mailade jag dem eftersom orden fortfarande stod som behandladas, fick då svaret att de inte hade något leveransbesked från sin underleverantör än så det skulle ta upp till 2 veckor att få den.
Bestämde mig för att i tisdags den 13 att avbeställa och att köpa från ett annat företag. Skickade in felanmälan och de mottog den den 13.
Eftersom jag fortfarande inte fått något svar så mailade jag dem igen, den 14.

Den 15, blev jag trött på dem och ringde och begärde att orden skulle avbokas, vilket den gjorde enligt supporten och jag skulle snart få tillbaka mina pengar.

2007-03-01 13:36: Din order behandlas.
2007-03-13 13:39: Felanmälan RMA9386 mottagen
2007-03-15 13:27: Hej! Er begäran om makulering kan ej genomföras, beroende på att produkten är redan skickad till Er. Mvh IT-Service
2007-03-15 13:27: Orderstatus mailad till kund
2007-03-16 14:01: Din beställda artikel: Pioneer Nya MP3-CD-bilstereo, är skickad till dig med postpaket, kollinummer: saknas

Klockan 12:45 den 15nde fick jag se detta på deras hemsida, vafan. Han sa att den avbeställdes via telefon för ca 1 timme innan denna nya status kom. Och förstår inte hur de kan få klockan till 13:27 när klockan är 12:45. Fick samma status som ovan till min mail. Produkten står fortfarande i 0st på hemsidan.

Vad ska jag göra? Jag har nu 2 produkter påväg hem till mig, kan jag bara tvinga itservice att ta tillbaka sin produkt och ge mig mina pengar, eftersom det är hos dem de krånglar.

Lär väl ta månader att få tillbaka mina pengar, dessa månader som jag inte har eftersom jag måste betala det andra företaget.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
kolli nr. saknas, de har nog inte skickat något.

öppet köp gäller väl även itservice.se

IT Service ersätter inga fraktkostnader i dessa ärenden.

Jag tänkte inte betala frakt pga deras misstag, det har jag inte råd med.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
du skulle ha kollat upp den där butiken bättre, alla hifi/hembio forum ger den tummen ner + att många har jävulska problem med dom gällande pengar och inga varor

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy